خبرگزاری کار ایران

پیش بینی هواشناسی؛

وقوع گرد و خاک در نوار شرقی کشور/ بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۳۸

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای از خیزش گرد و خاک طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای درخصوص آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، اعلام کرد: امروز بعدازظهر (پنجشنبه ۵ تیر) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعد از ظهر جمعه (۶ تیر) تا روز دوشنبه (۹ تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر روز شنبه (۷ تیر) و طی روز یکشنبه (۸ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. این وضعیت از اواخر وقت یکشنبه (۸ تیر) و روز دوشنبه (۹ تیر) برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر این اطلاعیه دمای هوا از روز جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یاد. شایان ذکر است طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق بویژه منطقه زابل، موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۵ و ۶ تیر) خلیج فارس و از بعدازظهر پنجشنبه تا شنبه (۷ تیر) دریای خزر مواج است.

در این اطلاعیه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (جمعه ۶ تیر) صاف گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۷ تیر) صاف گاهی وزش باد و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز