خبرگزاری کار ایران

زالی مطرح کرد:

​اعلام آلوده‌ترین و پاک‌ترین مناطق تهران از نظر وضعیت کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۴۲۵

فرمانده مدیریت مقابله با کرونادر کلانشهر تهران آلوده‌ترین و پاک‌ترین نقاط شهر تهران از نظر وضعیت کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: بر اساس مطالعات میدانی و پژوهش‌های انجام شده وزارت بهداشت و معاونت های تحقیقات و بهداشت در حدود ۴۰ درصد از مردم در برخی از مناطق مانند گیلان و قم به بیماری کرونا مبتلا شده اند و این مطالعه در تهران بر اساس مشاهدات میدانی و میزان سرانه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و ابتلا و همچنین تعداد فوتی ها نسبت به افراد مبتلا بررسی و نتایج دقیق تر در هفته آینده اعلام می شود .

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در حدود بین ۱۴ تا ۲۰ درصد از مردم ساکن در تهران به بیماری کرونا مبتلا شده یا ناقل کووید ۱۹ هستند، هر چند بر اساس این تحقیق اهالی منطقه چهار تهران بیشترین میزان ابتلا به کرونا را داشتند و منطقه ۲ و ۱۴ در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشانکرد: اگر ما مناطق لواسانات و رودبار را در نظر نگیریم در بین مناطق شهری منطقه ۲۱ و ۲۲ به ترتیب کم ترین میزان ابتلا به کرونا در این مدت داشته اند و بر اساس مطالعات انجام یافته بالاترین میزان مرگ و میر در مناطق ۴ ، ۱۴ و ۲ است.

زالی با بیان اینکه بر اساس توافق انجام گرفته با استاندار تهران قرار شده است که افرادی که جزو گروه‌های ۱۶ گانه پرخطر محسوب می شوند، در سر کار حاضر نشوند و به صورت دورکاری فعالیت کنند، گفت: افرادی که سابقه ابتلا به بیماری کرونا دارند، تا دو هفته بعد از بهبودی و رفع علائم بیماری نباید در محل کار خود حاضر شوند.

وی ادامه داد: جلسه شورای اداری استان برگزار شده  است و بر اساس آخرین وضعیت تهران از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا پروتکل های مصوب  اعلام می شود.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در شبانه روز گذشته  ۳۷۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در بخش‌های ویژه و عمومی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری و ۳۰۷ نفر هم در همین مدت ترخیص شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز