خبرگزاری کار ایران

ابتکار مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای زنان یکی از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۳۲۷

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم را توجه و برنامه‌ریزی برای زنان و خانواده دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست استاندار، فرمانداران، مشاوران فرمانداران در امور زنان و خانواده با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم توجه و برنامه‌ریزی برای زنان و خانواده است.

وی ادامه‌داد: در کل کشور سند ارتقای زنان و خانواده به تصویب رسید و تلاش می‌کنیم براساس برنامه های اجرایی تحقق پیدا کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سامانه رصد و پایش شناسنامه شاخص عدالت جنسیتی نیز در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و ما امیدواریم با موافقت استاندار، استان تهران برای رصد و پایش شاخص عدالت جنسیتی باشد.

ابتکار تصریح کرد: تقاضا دارم اجرایی شدن بخش های عملیاتی سندملی زنان و خانواده را جدی بگیریم.

وی افزود: اجرای این برنامه ها نیازمند بودجه‌ای غیر از بودجه های معمول نیست فقط برای اجرای آن جهت گیری و توجه لازم است به طور مثال نیمی از بودجه آموزش و پرورش هم برای زنان است که در حال حاضر به درستی انجام نمی شود و فقط باید با برنامه و جهت گیری تغییرات مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز سعی کرده است با طرح های ملی و استانی در کنار استانداران باشد در واقع پروژه های معاونت به عنوان یک بذر محسوب می شود  که با اعتبارات و جلب مشارکت اجتماعی آبیاری شده و می توانید آن را به ثمر برسانید.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای چند طرح در این معاونت گفت: ما در معاونت زنان بر روی چند طرح تمرکز داریم از جمله توان افزایی اقتصادی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار دختران فارغ التحصیل و زنان کار آفرین . در همین راستا نیز طرح ملی زنان کارآفرین را در سطح کشور دنبال می کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مورد طرح مشاغل خانگی وجود دارد، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار در شرایط تحریم و کرونا آسیب پذیرترین کانون های جامعه محسوب می شوند، بنابراین تمرکز بر آنها برای حل مشکلاتشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی زنان سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که تحت پوشش هیچ سازمان و نهادی نیستند و باید این زنان به سرعت شناسایی شوند.

وی همچنین تصریح کرد: ما دو اقدام دیگر در معاونت در سطح ملی پیگیری می کنیم از جمله با سازمان ملی استاندارد مذاکراتی را انجام دادیم تا برای اولین بار استاندارد مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد به تصویب برسد.همچنین توانستیم با تعامل با بانک مرکزی در خصوص عدم تامین وثیقه برای دریافت وام توسط زنان سرپرست خانوار به تفاهم هایی برسیم و بانک مرکزی پس از تخصیص سهام عدالت مصوب کرده است که افراد می توانند از سهام عدالت برای کارت اعتباری و به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. بنابراین زنان خانوار نیز می توانند از این فرصت برای دریافت وام استفاده کنند.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت هایش درباره توان افزایی سازمان مردم نهاد گفت: بحث توان افزایی سازمان های مردم نهاد از دیگر برنامه های ما بوده است و در چهار دوره برای 190 تشکل در شهر تهران دوره توان افزایی برگزار کردیم.

وی همچنین درباره طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی گفت: طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی با خود جوامع محلی در حال برگزاری است و در تهران نیز در نقاطی این طرح اجرا شده است که براساس گزارش های اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شده است  از همین رو قصد داریم امروز تفاهمنامه ای برای گسترش تاب آوری و اجتماعی در نقاط حاشیه ای و شهرستانهای استان تهران نیز امضاء کنیم تا این طرح نیز در این مناطق با کمک جوامع محلی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز