خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

استفاده از ظرفیت هتل‌ها برای نگهداری دانشجویان مبتلا به کرونا/ در بسیاری از دانشگاه‌ها نتیجه تست‌ها منفی بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۱۴

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط خوابگاه‌های علوم پزشکی کشور و دانشجویان ساکن آنها گفت: تاکنون در بسیار از دانشگاه‌ها نتیجه تست‌ها منفی بوده و موارد بسیار کمی آلوده به ویروس کرونا مشاهده شده است.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ابتلای ۱۶ دانشجوی علوم پزشکی گناباد به کرونا توضیح داد: علیرغم اینکه تست گرفتن از افرادی که علائم کرونا در آنها وجود ندارد توصیه نشده است، اما سعی شد برای مدیریت بهتر در تعداد زیادی از دانشگاه‌ها از دانشجویان تست گرفته شود و این کار در حال انجام است.

وی درخصوص نگهداری دانشجویان مبتلا به کرونا که گفته می‌شود قرار است در خوابگاه‌ها برای ادامه مراقبت به آنها اسکان داده شود، گفت: با توجه به اینکه خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت بسیار کمتری نسبت به قبل فعال هستند و تعدادی از خوابگاه‌ها خالی هستند، بعضا برای اسکان قرنطینه‌ای دانشجویان از آن دسته خوابگاه‌هایی که خالی بوده، استفاده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط قرنطینه دانشجویان مبتلا به کرونا گفت: سرویس کامل برای شرایط قرنطینه این دسته از دانشجویان ارائه می‌شود. به عنوان مثال غذا در محل اتاق به آنها تحویل داده خواهد شد و مدام تحت نظر پزشک قرار خواهند گرفت. 

لاری با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت هتل‌ها نیز برای اسکان دانشجویان مبتلا شده به کرونا استفاده کرد، گفت: البته می‌توان در دانشگاه‌هایی که ظرفیت خالی خوابگاه نداشته باشند از محل‌هایی مثل هتل و یا خوابگاه‌های که خالی هستند، استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانشجویان مبتلا به کووید ۱۹ در خوابگاه‌ها برای سایر دانشجویان که سلامت هستند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟ گفت: با توجه به رعایت اصول قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی برای سایر دانشجویان وجود ندارد. البته رعایت پروتکل‌ها و بهداشت فردی وظیفه همه مردم و بویژه دانشجویان علوم پزشکی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط دیگر خوابگاه‌های علوم پزشکی کشور و دانشجویان ساکن آنها گفت: تاکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها نتیجه تست‌ها منفی بوده و موارد بسیار کمی آلوده به ویروس کرونا مشاهده شده است که با توجه به دانش دانشجویان علوم پزشکی و رعایت موارد بهداشت فردی در حال حاضر مشکل خاصی در خوابگاه‌ها گزارش نشده است.

سیما سادات لاری در پایان تاکید کرد: در این مدت افراد زیادی به ما کمک کردند، از همه دانشجویان عزیز علوم پزشکی که با رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشت فردی و معاونان گرانقدر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی  و تمام کسانی که در این روزهای سخت به بازگشایی دانشگاه‌ها و ادامه روند آموزش دانشجویان کمک کرده‌اند که از همه آنها قدردان می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز