خبرگزاری کار ایران

ارائه ۱۳ پیشنهاد برای کاهش سوانح ترافیکی و تلفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۳۵

معاون وزیر کشور از ارائه ۱۳ پیشنهاد برای کاهش سوانح ترافیکی و تلفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه به بررسی سوانح جاده‌ای و تلفات ناشی از آن پرداختیم اگرچه این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح می‌شود، اما به دلیل اهمیت موضوع و با توجه به خسارت‌های زیاد جانی و مالی ناشی از سوانح جاده‌ای در این جلسه نیز به آن پرداخته شد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های بلندمدت کوتاه مدت و میان مدت را مطرح کرده تا بتوانیم شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم. اگر چه از سال 84، 27 هزار نفر آمارتلفات جاده‌ای در کشور بود در سال گذشته این میزان کاهش داشته است اما نتوانستیم طبق برنامه کاهشی عمل کنیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اقدامات پلیس راهور ناجا گفت:‌ پلیس راهور ناجا در این مدت اقدامات خوبی را در راستای کاهش تلفات جاده‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: ‌این اقدامات شامل تقویت ناوگان خودرویی پلیس راهور استان‌ها با بارگذاری 835 دستگاه خودرو، تقویت تیم‌های کشت کنترل نامحسوس پلیس راه، راه‌اندازی گروه کنترل ترافیک جاده‌ای، استفاده از ظرفیت پهپادی ناجا برای پایش وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور به ویژه مسیرهای طولانی و پرتردد، افزایش تحرک گشت‌های پلیس راهور با پرداخت حق الزحمه عملیاتی، کاهش سوانح ترافیکی و پیگیری از رده خارج کردن خودروهای ناایمن مانند پراید و پژو 405 بوده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به دیگر اقدامات پلیس راهور ناجا در کاهش سوانح ترافیکی گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای ترخیص وسائط نقلیه از طریق دفاتر پلیس+ 10 در سراسر کشور، پیگیری اصلاح و آشکارسازی 251 نقطه حادثه خیز که 64 نقطه آن تاکنون اصلاح و یا آشکار سازی شده، پیگیری اجرای طرح سنجش سلامت جسم و روان رانندگان پرخطر، طراحی و تدوین بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در کشور از جمله دیگر اقدامات پلییس راهور ناجا و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه نیز 13 محور در جهت کاهش تلفات ناشی از سوانح ترافیکی پیشنهاد شد از جمله برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور، بازنگری در سیاست‌های کلی نظام در بخش حمل و نقل با رویکرد ایمنی عبور و مرور، توسعه انضباط ترافیکی، هوشمندسازی مدیریت ترافیک و صحنه تصادف با محوریت پلیس، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات رانندگی با ایجاد نظام تشویق برای ترغیب رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، رنگ بندی گواهینامه‌های رانندگی برای اولین بار در کشور، نصب آ‌ماده سازی و بهره‌برداری دوربین ثبت تخلف جاده‌ای است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ از دیگر طرح‌های پیشنهادی در این جلسه عملیاتی شدن ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه کشور به ویژه پشتیبانی شهرداری‌ها از پلیس راهور در کلانشهرها و انتقال اطلاعات خام دوربین‌ها به پلیس است.

وی ادامه داد: ایجاد ایستگاههای عملیاتی استفرار واحدهای پلیس، اورژانس امداد ونجات، اجرای طرح‌های کنترل هوشمند عابرین پیاده (با همکاری بیمه مرکزی این طرح در دست تدوین و عملیاتی شدن است) تهیه طرح جامع کاهش جان باختگان پس از صحنه تصادف و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مسئول در هر استان توسط استاندار، تصویب طرح غدیر ساماندهی موتورسیلکت سواران و حمایت جدی از طریق مسئولان برای اجرای دقیق آن، اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص ساماندهی محدود 30 کیلومتری شهرهای کشور، ساماندهی حمل و نقل درون شهری به ویژه در کلانشهرها و محدوده آنها از جمله طرح‌های پیشنهاد شده در این جلسه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز