خبرگزاری کار ایران

مردم و خانواده‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر ‌مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۰۲

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اگر علاوه بر مسئولان، مردم و خانواده ها در عرصه مبارزه با موادمخدر مشارکت نکنند، این مبارزه به لحاظ ساختاری موفق نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ سعید عمرانی روز سه شنبه در نشست تخصصی با مسئولان و دست اندرکاران امر مبارزه با موادمخدر گفت: در منطقه ای واقع شدیم که یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر دنیا کنار ماست و با حضور نیروهای غربی در افغانستان، تولید مواد مخدر آن کشور به بیش از ۹ هزار تن رسیده است.

وی افزود: در بخش قضایی و انتظامی سه وظیفه مهم «معتادان متجاهر»، «خرده فروشان» و «ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان» وجود دارد که خلل در این حوزه‌ها، روند مبارزه مواد مخدر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: بنابر قانون، مدت نگهداری معتادان سه ماه است در حالیکه هیچ معتادی در طول این مدت به شرایط عادی و جامعه بازنمی‌گردد لذا این قانون باید به دو سال تغییر یابد.

عمرانی ادامه داد: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی کند بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می کند و ناهنجاری هایی مانند طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و بسیاری موارد دیگر ناشی از مواد مخدر هستند. پس اگر مصرف مواد مخدر کنترل شود، مسایل و آسیب های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد چرا که این آتشی است که اگر فراگیر شود دامن همه را می‌گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: قانون باید پویا باشد همانطور که جرایم پویا هستند، پس اگر قانون حامی نباشد به منزله بدون سلاح رفتن رزمنده به جنگ با دشمن است.

عمرانی در پایان گفت: اگر علاوه بر مسئولان، مردم و خانواده ها در این عرصه، مشارکت نکنند، این مبارزه به لحاظ ساختاری موفق نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز