خبرگزاری کار ایران

جزییات تعیین حریم برای آثار هنری در تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۱۶

سخنگوی شورای شهرتهران در خصوص جزییات تعیین حریم برای آثار هنری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران امروز ادامه بررسی طرح تعیین حریم آثار هنری در محوطه های عمومی سطح شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

علی اعطا در خصوص پیشنهادات مطرح شده در این جلسه گفت: کلیات این طرح در جلسه قبل به تصویب رسید. در فضاهای شهری از هنرهای شهری و تجسمی استفاده می کنیم، اما معمول است برای آثار هنری که ارزش های ویژه ای دارند حریم تعیین شود و به گونه ای باشد که به لحاظ دید و منظر ضمن حفظ حقوق مجاورین بهترین فضا را نسبت به اطراف ایجاد کند، به علاوه حقوق معنوی خالق اثر به رسمیت شناخته شود.

او ضمن توضیح دو نوع حریم تعریف شده در این طرح گفت: برخی مواقع اثر واجد ارزشی وجود دارد اما اثر در معرض دید نیست و یا آلودگی بصری دارد. در نتیجه در این طرح دو نوع حریم تعریف شده است. یک حریم حفاظتی فیزیکی که برای پیشگیری از آسیب های فیزیکی تعیین شده است و دیگری حریم حفاظتی منظر است که محور کلی در آن، این است که پیوند بصری شهر و اثر هنری در چشم انداز موجود حفظ شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: بدین منظور کمیته ای فنی متشکل از تعدادی از نمایندگان شهرداری، شورا و سایر دستگاه های ذی ربط تشکیل شده است که برای نظارت و ارزش‌گذاری تعیین حریم فعالیت کند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: از آنجایی که متولی در شهرداری سازمان زیباسازی است در این موضوع نیز دبیرخانه در سازمان زیباسازی است و جلسات در آنجا تشکیل خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در واکنش به بازداشت کارشناس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: از جزئیات این بازداشت اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز