خبرگزاری کار ایران

تذکر به حناچی درخصوص تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی بوستان ولایت

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۴۶۰

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی ۳۵۰ هکتاری بوستان ولایت و دریافت سند مالکیت توسط یک نهاد به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژاد بهرام در جریان دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری حفظ فضاهای سبز است.

وی با بیان اینکه در محدوده بوستان ولایت اقدامات موثری در دوره قبلی صورت گرفت که به صورت ابتر باقی مانده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶ مطالعه درباره این بوستان صورت گرفته که هیچکدام مورد استفاده قرار نگرفته است. دغدغه و نگرانی از اینجا شروع می شود که عدم ورود مدیریت شهری به ساماندهی بوستان ولایت منجر به این شده است که یکی از نهادها اقدام به دریافت سند مالکیت برای ۷۰ هکتار از این مجموعه ۳۵۰ هکتاری از محدوده اراضی قلعه مرغی می‌کند.

نژادبهرام گفت: از شهردار تهران انتظار می رود در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل کل اراضی مذکور که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه G111 (پارک های ویژه) قرار گرفته، به فضای سبز و باز اقدامات لازم را به عمل آورد.

نژاد بهرام افزود: متاسفانه علیرغم پیگیری کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح نموده که با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت تکه تکه شدن اراضی و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه، منطقی به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز