خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شهرداری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارها نظارت کند/ برخورد قاطعانه با افراد خاطی

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۲۲۵

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از حوزه‌های ذیربط در شهرداری‌ها و نواحی،‌ ستاد مناطق و حوزه خدمات شهری می‌‌خواهیم که به اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند و اگر این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود با افراد خاطی برخورد کنند و اجازه فعالیت به آن افراد را ندهند.

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارها و محل‌های حضور دستفروشان گفت: از ابتدا هرگونه دستورالعمل و پروتکلی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کووید ۱۹ برعهده وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است. بنابراین اگر ستاد مجوز حضور در فضاهای عمومی را می‌دهد و مجوز برپایی فعالیت‌ها و یکسری از کسب و کارها را می‌دهد باید دقیقا براساس دستورالعملی باشد که ستاد تعیین می‌کند.

نوربی با بیان اینکه روزبازارها،‌ بساط گسترها و دستفروشان طبقات آسیب‌پذیر جامعه هستند که در ایام شیوع کرونا به شدت دچار مشکلات معیشتی شده و به سختی افتادند، اظهار داشت: تشخیص بر این است که این گروه‌ها بتوانند فعالیت‌ها را به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند. بنابراین باید به معنای واقعی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، چرا که  هم اکنون شیوع بیماری و تعداد مبتلاها و فوتی‌های مبتلا به کرونا رو به افزایش است و این یک مساله نگران کننده است، چرا که نشان می‌دهد، موضوع برای همه عادی شده است.

نوری با بیان اینکه حساسیت‌های ماه‌های گذشته دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌ها ادامه پیدا کند و جریان کار و تلاش و زندگی برقرار باشد باید موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کنیم، چرا که در غیر اینصورت دوباره به شرایط سه چهار ماه گذشته که ایام سخت و دردناکی بود بر می‌گردیم.

او درخصوص نقش شهرداری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکزی که تجمع عمومی در آن وجود دارد، گفت: از حوزه‌های ذیربط در شهرداری‌ها و نواحی،‌ ستاد مناطق و حوزه خدمات شهری می‌‌خواهیم که به اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند و اگر این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود با افراد خاطی برخورد کنند و اجازه فعالیت به آن افراد را ندهند، چرا که رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط عده‌ای هم جان خودشان و هم جان دیگران را که در آن محدوده کار می‌کنند به خطر می‌اندازند.

او در پاسخ به این سوال که نظارت شهرداری درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: از آنجایی که فضا گسترده است باید هرکسی خودش موارد بهداشتی را رعایت کند و بر رفتار خود نظارت داشته باشد،‌ یعنی اگر افراد به صورت فردی نظارت نکنند و این الزام را برای خود ایجاد نکنند، امکان اینکه بشود برای هر فردی یک ناظر گذاشت، وجود ندارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: بنابراین بهترین ناظر بر اجرای دستورالعمل‌ها خود مردم هستند و بهترین کار پیشگیری است و بهترین روش پیشگیری استفاده از ماسک است.

وی افزود: مردم باید در فضاهای بزرگ‌تر استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند و شستن مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن را با جدیت بیشتری انجام دهند، چرا که در مقابل سلامتی که بسیار ارزشمند است این حداقل کاری است که باید انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز