خبرگزاری کار ایران

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۱۳۹

اعضای بدن یک مرد ۴۸ ساله به نام "مهدی دانشور" که دچار مرگ مغزی شده بود، روز گذشته با رضایت خانواده اهدا شد.

«ولی‌الله صمدی» مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: «مرحوم دانشور یک سال پیش عمل قلب انجام داده بود و داروی ضد انعقاد مصرف می‌کرد، خون ایشان رقیق شده بود و در نهایت با خونریزی  وسیع مغزی به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه می‌کند و متاسفانه شدت خون ریزی آنقدر بوده که دچار مرگ مغزی می‌شود.

وی تصریح کرد: پزشک معالج مرحوم دانشور اعلام کرد که بیمار دچار مرگ مغزی شده و تیم تایید کننده‌ مرگ مغزی هم موضوع را تایید کردند، بعد از آن با خانواده‌ی مرحوم صحبت شد و خانواده وی برای اهدای عضو رضایت دادند و بعد به تهران منتقل شد تا اعضا اهدا شود، البته مرحوم دانشور کارت اهدای عضو نیز داشتند.

او با اشاره به اینکه ۴ عضو از اعضای مرحوم دانشور پیوند زده شد، گفت: در سال جاری این دومین اهدای عضو در استان قم بوده است و سال گذشته ۱۴ مورد اهدایی داشتیم، لازم به یادآوری است که ۲۷ هزار بیمار در لیست انتظار وزارتخانه هستند که روزانه ۷ یا ۱۰ نفر آنها به دلیل نرسیدن عضو فوت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه مرگ مغزی زیاد داریم، اما چون خانواده‌ها اطلاع کافی ندارند فکر می‌کنند مرگ مغزی مثل کما است، در صورتی که مرگ مغزی مساوی با مرگ است و باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام دهیم.

«مجید دانشور» برادر مرحوم دانشور با اشاره به وصیت و خواست برادرش برای اهدای اعضایش گفت: برادرم در گذشته برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده بود. همان روزی که حالش بد شده بود و در حالی که در آمبولانس و در مسیر انتقال به بیمارستان بود، به همسرش وصیت کرده بود که اعضای بدن من را اهدا کنید، حتی برادرم از تمام اطرافیان هم درخواست کرده بود تا این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: همه ما به صورت خانوادگی در این مسیر یعنی دریافت کارت اهدای عضو گام برداشته‌ایم، اما فعلا قرعه به نام برادرم در آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز