خبرگزاری کار ایران

تقی‌زاده:

تدوین طرح ساماندهی وضعیت موجود آرادکوه/ وضعیت بازیافت شهرک صنعتی چرمشهر تعیین تکلیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۱۲۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به وضعیت بازیافت شهرک صنعتی چرمشهر گفت: مشاور تعیین کردیم تا مطالعه اولیه را انجام دهد و بازیافت در همان محل صورت گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد تقی‌اده در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به تعیین تکلیف گود نخاله‌های ساختمانی سیاه‌کوه اظهار داشت: مقرر شد تیمی متشکل از استانداری، فرمانداری، محیط زیست و منابع طبیعی از منطقه بازدید داشته و بررسی کنند که امکان تخلیه مجدد نخاله‌های ساختمانی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: سایت و مجموعه شهرک صنعتی چرمشهر ورامین فاقد بازیافت صنعتی است که این امر سبب مشکلات زیست محیطی در منطقه شده، در ابتدا قرار بود زباله‌ها به فاصله ۸ کیلومتری منتقل شوند که به سبب شرایط خاص میسر نشد و مشاور تعیین کردیم تا مطالعه اولیه را انجام دهد و بازیافت در همان محل صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: مشاور مکلف شد ظرف مدت سه ماه تا پایان شهریور مطالعات اولیه و تا پایان سال مطالعات فاز دوم را انجام دهد، همچنین مقرر شد سایت هوشنگ آباد و عزیزآباد که مصوبه هیات وزیران را دارد جهت بازیافت صنعتی مکان یابی صورت گیرد و موضوعات زیست محیطی ارزیابی شده و با محوریت فرمانداری این اقدام تکمیل شود.

تقی زاده گفت: بر اساس تاکید استاندار تهران بر شناسایی سایت جدید دفن زباله های تهران و با توجه به مشکلات زیست محیطی آرادکوه مقرر شد با محوریت شهرداری تهران و منابع‌طبیعی مکان هایی در سطح استان شناسایی و در کارگروه پسماند بررسی شود.

وی تصریح کرد: گزارشی در مورد طرح جامع پسماند شهرداری تهران شامل فرایند جمع آوری از مبدا تا مقصد دفن، تفکیک و بازیافت ارائه شد که بر اساس آن میزان زباله‌های تهران ۷۶۴ گرم به ازای هر شهروند می باشد و بیش از ۶۰ درصد زباله ها نیز پسماند تر و بقیه خشک می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: در این جلسه مقرر شد شهرداری تهران برای سایت آرادکو طرح ساماندهی وضعیت موجود را طراحی کند تا در کارگروه ارائه شود.

تقی زاده همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات محیط زیستی پسماند بیمارستانی، پسماند خاص است و در شرایط کرونایی بیمارستان‌ها باید مجهز به زباله سوز باشند که عمده بیمارستان ها در تهران این کار را انجام می‌دهند و بیمارستان‌هایی که این امکان را ندارند شهرداری تهران با تجهیزات و شرایط خاصی اقدام به جمع آوری و امحای زباله های بیمارستانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز