خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ نظارت‌ها باید دقیق‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۰۳۵

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف در یک ماه اخیر به میزان قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده است.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌های بهداشتی اصناف بازنگری خواهد شد؟ گفت: پروتکل‌های اصناف مختلف فعلا تغییر نخواهد کرد، چرا که دستورالعمل‌های استاندارد و تضمین شده‌ای است و حالت پویا و دینامیک دارد، البته ممکن است در طول زمان با تغییراتی مواجه شوند.

وی با انتقاد از اجرا نشدن این پروتکل‌ها توسط مردم گفت: موضوع مطرح در حال حاضر عدم رعایت دستورالعمل‌هاست، به طور مثال بر استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی تاکید شده است و اگر این دستورالعمل اجرا نشود، دلیل بر تغییر آن پروتکل‌ نیست، بلکه باید نظارت بر اجرا دقیق‌تر انجام شود.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم جدیت در اجرای پروتکل‌ها گفت: در این مورد همان موضوعی که آقای رئیس‌جمهور گفتند، باید انجام شود و اجرا باید دقیق‌تر صورت بگیرد. در حقیقت موضوع مهم‌تر مسایل فرهنگی و رعایت دستورالعمل‌ها توسط تک تک آحاد جامعه است.

او با اشاره به سه مرحله‌ کسب دانش، باورکرد یا باورپذیری و عمل در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: مشکلی مهمی که در حال حاضر داریم، این است که مرحله‌ باورکرد یا باورپذیری در بین مردم مشکل پیدا کرده است و فکر می‌کنند، کرونا دیگر مسئله خیلی مهمی نیست و یا این اقدامات کاربرد نخواهد داشت.رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف در یک ماه اخیر به میزان قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده است.

حریرچی در پایان در پاسخ به این سوال که در چه شرایطی محدودیت‌ها باز خواهد گشت؟ گفت: در مورد این موضوع ما تعریف‌های رقمی از وضعیت ابتلا، بستری و مرگ‌ و میر داریم که شهرها را بر اساس آن به پنچ قسمت سبز، سفید، زرد، نارنجی و قرمز طبقه‌بندی کرده‌ایم و شهرهایی که به وضعیت قرمز و هشدار برسند، حتما اقدامات بیشتری در مورد آنها انجام خواهد شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز