خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد:

ایجاد دو محور فرهنگی-تاریخی در تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۰۰۹

شهردار تهران از ایجاد دو محور فرهنگی-تاریخی در پایتخت براساس طرح تفصیلی و جامع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پیروز حناچی در مراسم افتتاح پیاده راه شهریار گفت: پروژه‌ای که امروز افتتاح شد،‌ بخشی از ارتقا و توسعه حوزه قلمرو عمومی شهر تهران است. جایی که انتخاب شده بخشی از طرحی است که به عنوان محور رودکی از آن نام برده می‌شود که از مسجد و مجموعه فرهنگی ولیعصر در تئاتر شهر آغاز می‌شود و تا اطراف تالار وحدت ادامه می‌یابد.

او ادامه داد: اینجا یک زون فرهنگی در اطراف تالار وحدت است و فرصت و بستری برای فضاها و اتفاقاتی است که می‌تواند در فضاهای شهری بیفتد که این قدم اول آن است.

شهردار تهران با بیان اینکه اجرای پروژه بمنظور مناسب سازی فضا برای معلولین به تعویق افتاد، گفت: توصیه می‌کنیم افرادی که به اینجا می‌آیند با توجه به نزدیکی به دو ایستگاه مترو با خودرو به این مکان مراجعه کنند.

او در پاسخ به سوالی درخصوص دستفروشی در این گذر اظهار داشت: فضاهایی که اینچنین کیفی می‌شوند عرضه هر نوع محصولی نیز در آن تحت ضابطه صورت می‌گیرد و ممکن است این اتفاق در برخی از مواقع بیفتد، اما تحت ضابطه خاص این فضا است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی یک محور فرهنگی-تاریخی دیده شده است،  گفت: تهران براساس طرح تفصیلی و جامع یک محور فرهنگی-تاریخی دارد که از لاله‌زار نو آغاز و به انتهای بازار ختم می‌شود. طبق برنامه مصوب شهر تهران این محور در دستور کار قرار گرفته و محور دیگری به عنوان محور فرهنگی-تاریخی در ری نیز از چشمه‌علی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در دستور کار است.

به گزارش ایلنا پیاده راه شهریار صبح امروز با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، مدیران شهری و جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر، سینما و موسیقی افتتاح شد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز