خبرگزاری کار ایران

تقی زاده:

فعال شدن سامانه نظارتی شهرداری ها/کمیسیون ماده ۱۰۰ به محل کسب درآمد تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۷۸۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به فعال شدن سامانه نظارتی شهرداری ها گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری های این استان وضعیت خوبی ندارد و گاه این کمیسیون ها به محل کسب درآمد تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد تقی زاده در ششمین نشست با شهرداران استان تهران وی با اشاره به لزوم نظارت مستمر شهرداران و پروژه ها و برنامه ها اظهار داشت: سامانه نظارتی به دستور استاندار تهران جهت نظارت بر فعالیت شهرداری ها و دهیاری ها اجرایی شده و یکی از ملاک های ارزیابی شهرداری‌ها این سامانه است.
 
وی ادامه داد: آتش سوزی های گسترده در شهرهای استان تهران و حریم شهرها را شاهد بودیم که خوشبختانه گستره آتش در پهنه شهری نفوذ نکرد و در این زمینه باید اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: ظرفیت ماده ۵۸ قانون ارزش افزوده در مورد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر استفاده شود، چرا که تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان می‌توانند پروژه‌های مختلف پیشنهاد بدهند و وام بلاعوض دریافت کنند، همچنین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز تا سقف ۳ میلیارد تومان در حوزه درآمد پایدار با طرح توجیهی، تسهیلات با حداکثر سود ۴ درصد دریافت می‌کنند که اید از این ظرفیت برای کسب درآمد پایدار استفاده شود.
 
تقی زاده گفت: ماده ۱۰۰ شهرداری وضعیت مناسبی ندارد و بعضاً کمیسیون درآمدی شده که نگاه خوبی نیست حتماً دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ نحوه پرونده‌ها که در دستگاه‌های نظارتی مسئله‌ساز می‌شوند را بررسی کند، به علاوه از ظرفیت کمیسیون ماده ۷۷ خیلی استفاده نشده و در برخی جاها جنبه تشریفاتی دارد.
 
وی همچنین عنوان کرد: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نیز در برخی شهرداری ها اصلا وجود خارجی ندارد که دفتر فنی این موضوع را بررسی کند چراکه کارگاه‌های آلاینده و غیره در قالب این ماده ظرفیت خوبی دیده شده، همچنین ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز