خبرگزاری کار ایران

تشکل‌های شاهد و ایثارگر سرمایه‌های عظیم و پشتیبان‌ بنیاد شهید هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۷۱۶

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل‌های شاهد و ایثارگر را سرمایه‌های عظیم و پشتیبان‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات مستمر با این تشکل‌ها از برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مهندس سعید اوحدی روز یکشنبه اول تیرماه در دیدار با شبکه ملی ایثارگران پس از استماع نظرات و پیشنهادات دبیران کل و مدیران عامل تشکل‌ها و انجمن‌های حاضر در جلسه، گفت: مطالب مطرح‌شده توسط شما عزیزان کارشناسی، درست و ناشی از دلسوزی است. یکی از مباحث مطرح‌شده موضوع کرامت جامعه ایثارگری است. رهبر معظم انقلاب عزت نظام را در گرو توجه ویژه به جامعه ایثارگری می‌دانند و باید تلاش کنیم تا برای حفظ این کرامت به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری تجلی‌ بخشی از صفات الهی است، افزود: ایثارگران سرمایه‌های واقعی نظام هستند و کوچک‌ترین بی‌توجهی به آن‌ها پذیرفتنی نیست و هیچ جواب و توجیهی، چه در دنیا و چه در آخرت برای آن مقبول نیست. جایگاه خدمت به ایثارگران توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در مسیر این خدمت نباید به شکل اداری و جایگاه ریاستی به امور توجه شود و لحظه‌ای که احساس ریاست به انسان دست دهد لحظه سقوط است.

معاون رییس جمهور تشکل‌های شاهد و ایثارگر را سرمایه‌های عظیم و پشتیبان‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات مستمر با این تشکل‌ها از برنامه‌های پیش‌رو خواهد بود. تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیل دسترسی ایثارگران به مسئولان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ایجاد تغییرات در جهت‌گیری خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بنده در روز معارفه در حضور دکتر جهانگیری هم این موضوع را مطرح کردم که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید مطالبه‌گر باشد. البته این به معنی زیاده‌خواهی نیست بلکه هدف ما مطالبه حقوق قانونی ایثارگران عزیز خواهد بود.

اوحدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: در ماه‌های اخیر شاهد فداکاری و ازخودگذشتگی‌های زیادی توسط پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشورمان برای مبارزه با بیماری کرونا بودیم و بی‌شک این اتفاقات با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

در این جلسه اعضای شبکه ملی ایثارگران شامل دبیران کل و مدیران عامل تشکل‌ها و انجمن‌های «خانه نور ایرانیان بصیر»، «انجمن جانبازان نخاعی»، «جمعیت آزادگان دفاع مقدس»، «انجمن ریه‌های خسته (جانبازان شیمیایی)»، «انجمن راست‌قامتان»، «انجمن آیه‌های ایثار و تلاش (همسران شهدا و جانبازان)» و «جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر» نیز ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و همکاری با ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت جداگانه به بیان نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان این جلسه نیز لوحی از سوی جمعی از آزادگان به مهندس اوحدی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز