خبرگزاری کار ایران

وقوع سالانه ۱۷۵ زلزله ۴ ریشتری در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۴۷۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کشور ما زلزله‌های مهیبی رخ می‌دهد به شکلی که در هر روز بین ۶۰ تا ۷۰ زلزله کوچک، در هر سال قریب به ۱۷۵ زلزله ۴ ریشتری، هر سال یک زلزله بین ۶ تا ۶.۲ ریشتر و هر ۱۰ سال یک زلزله ۷ ریشتری به بالا در کشور اتفاق می‌افتد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشوردر حاشیه نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران گفت: قانونگذار معمولاً کلیات را در قوانین مطرح می‌کند و بسیاری از موارد اجرایی را به دستورالعمل ها و آیین نامه‌ها می‌سپارد تا آنها جزئیات قوانین را تهیه و تنظیم کنند.

وی افزود: در این قانون یک سند ملی، ۳۰ سند استانی، قریب به ۲۰ آیین نامه اجرایی و دستورالعمل پیش‌بینی شده که البته زمان کوتاهی برای آن گذاشته شده است. برای اینکه بتوانیم این قانون را کارآمد تر کنیم آنرا به پژوهشگاه سوانح طبیعی کشور سپردیم. با استفاده از نخبگان و صاحب نظران در این بخش و همچنین صاحبان تجربه و مطالعه تجربه کشورهای پیشرفته در این زمینه روی این سند کار می‌کنیم.

نجار خاطرنشان کرد: بسیاری از دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها در مرحله نهایی کار است. با اینکه قانون‌گذار حدود سه تا شش ماه برای آن زمان داده است این سند نهایی شد و پس از تقدیم به همه دستگاه‌های اجرایی ماده ۲ ارسال خواهد شد. نظرات دستگاه‌ها  در جاهایی که نیامده و یا مغایرت داشت در سند لحاظ شد. امروز کلیت این سند به تصویب رسید و بعضاً نظراتی بیان شد که آنها بررسی خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : یقینا با توجه به اینکه کشور ما یک کشور پر حادثه است این سند اهمیت زیادی دارد.  در کشور ما زلزله‌های مهیبی رخ می‌دهد به شکلی که در هر روز بین ۶۰ تا ۷۰ زلزله کوچک، در هر سال قریب به ۱۷۵ زلزله ۴ ریشتری، هر سال یک زلزله بین ۶ تا ۶.۲ ریشتر و هر ۱۰ سال یک زلزله ۷ ریشتری به بالا در کشور اتفاق می‌افتد.

وی در پایان اشاره کرد: همچنین سیلاب‌های در کشور یکی از مسائل و بحران‌ها است. سیلاب فروردین گذشته از استان‌های شمالی تا استان‌های جنوبی که شامل تعداد ۲۵ استان بودند را درگیر کرد. از طرف دیگر ما شاهد خشکسالی در کشور هستیم که همه این موارد می‌طلبد با این دستورالعمل توجه ویژه‌تری به بحران‌ها و نگاه فرابخشی‌تر ایجاد شود تا بتوانیم خسارت‌های جانی و مالی در این حوادث را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز