خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی، گام بزرگی برای ایران است

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۴۱۴

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: انسولین یکی از محصولات دارویی است که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد و تا امروز نتوانسته بودیم به این حوزه ورود کنیم، اما خوشبختانه راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلیم در کشور، گام بزرگ و مثبتی برای ایران است.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیازهای کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می شویم.

وی افزود: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد و شرکت پویش دارو (اولین تولید کننده انسولین قلمی در کشور) از شرکت های خوب دانش بنیان کشور است و امیدواریم که اتفاقات بزرگی در آینده برای توسعه این دانش در کشور رخ دهد و فصل جدیدی از علم و تکنولوژی است که در کشور اتفاق می افتد و این خیلی ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد و این حمایت ها باعث می شود که شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

ستاری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است و در پارک سلامت پردیس، ده ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز