خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ و خوابگاه‌ باید گواهی سلامت ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۴۸

رییس صندوق رفاه دانشجویان ورود دانشجویان به دانشگاه‌ و خوابگاه‌ را منوط به ارائه گواهی سلامت از سوی آنها عنوان کرد.

«ناصر مطیعی» رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارائه گواهی سلامت از سوی دانشجویان در هنگام ورود به خوابگاه‌ها گفت: طی بخشنامه‌ای از سوی دکتر خاکی صدیق؛ معاون آموزشی وزارت علوم،‌ دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها و همچنین خوابگاه‌ها در صورت بازگشایی نیاز به ارائه گواهی سلامت دارند. این کار برای اطمینان پیدا کردن از سلامت دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه است و از طرفی این اطمینان خاطری برای خود دانشجویان نیز هست.

وی در ادامه افزود:‌ رعایت پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی در مدت حضور در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌ها بعد از بازگشایی مهمتر از ارائه گواهی سلامت است.

مطیعی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در ترددهای دانشجویی گفت:‌ تعدادی از دانشجویان که خوابگاهی نیستند، به ناچار برای رفت و آمد باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ بنابراین آنچه که در صورت حضوری شدن ترم آینده مهمتر است، رعایت پرتکل‌های بهداشتی در بیرون و درون دانشگاه است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: ممکن است این بیماری به سراغ دانشجویان هم برود و هیچ علائمی از خود نشان ندهند.

وی درباره ترم تحصیلی آینده و حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها گفت: حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم با ستاد مقابله با کرونا ارتباطات و مکاتبات دارد و اگر قرار باشد، دانشجویان به صورت گسترده بازگشت به دانشگاه را در نیم سال آینده داشته باشند، اتخاذ تدابیری در این زمینه لازم است و کمک به بخشی از دانشجویان از برخی مراکز ذیربط مثل ستاد مقابله با کرونا ضروری است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان درباره آمار حضور و تردد دانشجویان در خوابگاه‌ها گفت: استفاده از خوابگاه صرفا برای دانشجویان مقطع دکتری است، البته آن هم نه برای همه دانشجویان دکتری بلکه برای آنهایی که پروژه یا رساله دارند و ناگزیرند به خوابگاه برگردند.

مطیعی ادامه داد: به عنوان مثال دانشجویان رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی نمونه‌هایی دارند که اگر به آنها سرکشی نکنند، ممکن است بعد از شش ماه یا یک سال کاری که روی پروژه‌شان انجام دادند، از بین برود و چون موجود زنده است دوباره باید برگردند و از صفر کار را شروع کنند.

وی افزود: در بخشنامه‌ای که وزارت علوم ابلاغ کرد، اشاره نشده که الزاما همه دانشجویان دوره دکتری می‌توانند به خوابگاه‌ها بیایند، بلکه قید شده است؛ آن دسته از دانشجویان دکتری که دانشگاه‌ها صلاح می‌دانند،‌ برگردند، چرا که ستاد مقابله با کرونا ممنوعیت قانونی گذاشته است.

او افزود: از آنجا که دانشگاه‌ها، رشته‌ها و شرایط دانشجویان با هم متفاوت است، وزارت علوم اجازه داد که با صلاحدید دانشگاه‌ها، تعداد محدودی از دانشجویان به خوابگاه‌ها برگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز