خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها الزامی می‌شود/ باید خودمان را برای مقابله بلندمدت آماده کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۸۷۶

رئیس‌جمهور گفت: استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها الزامی می‌شود و یکی از تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آن است که در یکی، دو هفته آینده طرح الزام استفاده از ماسک در جاهای ضروری تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسملین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که بیش از چهار ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا درگیر هستند، گفت: ۱۲۳ روز از شروع ابتلا مردم به بیماری کووید ۱۹ گذشته است. براساس اعلام وزارت بهداشت در این ۱۲۳ روز مردم ایران، کادر بهداشت و درمان و همه مسئولان مقابله خوب و جامعی در برابر این ویروس داشتند.  

وی ادامه داد: اکنون زمان پایان مقابله و مواجهه با کرونا نیست؛ چراکه نه دنیا و نه نظام بهداشت و درمان زمان خاصی را برای پایان بیماری اعلام نکردند. 

رئیس دولت دوازدهم با بیان این‌که واکسن و درمان قطعی وجود ندارد، عنوان کرد: رفتار این ویروس کمی در حال تغییر است و ثبات ندارد. آنگونه هم که اعلام کرده‌اند، خود به خود هم از بین نخواهد رفت، لذا ما باید خودمان را برای یک مقابله بلندمدت آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک بزرگ به این ویروس ممکن است خودمان باشیم، بیان کرد: ویروس کرونا خود به خود منتقل نمی‌شود بلکه توسط افراد به یکدیگر  منتقل می‌شود یعنی یک نفر بیمار می‌شود، مراعات نمی‌کند، خود را قرنطینه نمی‌کند، با افراد مراوده می‌کند و همه را بیمار می‌کند. پس خودمان در توسعه و انتقال این بیماری نقش داریم، بنابراین باید به این ویروس کمک نکنیم بلکه به مردم کمک کنیم؛ به ویژه افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.  

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: آنچه وزارت بهداشت بر آن تاکید دارد، مساله فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم این بیماری هرچه زودتر رخت بر بندد، نباید در تجمعات حضور یابیم، بهداشت فردی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنیم.

روحانی گفت: ماسک می‌تواند در عدم تسری این بیماری موثر باشد و این زنجیره قطع شود. استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها الزامی می‌شود و  یکی از تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آن است که در یکی، دو هفته آینده طرح الزام استفاده از ماسک در جاهای ضروری تصویب و ابلاغ شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ تجربه امروز ما در ماه پنجم مقابله با کرونا نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی می‌تواند آزاد باشد ولی باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت که به آن تأکید زیادی دارد هم رعایت شود.

وی تاکید کرد: تعطیلی نه مورد نظر ماست و نه ضرورت دارد، بلکه باید پروتکل‌ها رعایت شود، ضمن اینکه فعالیت باید در کشور وجود داشته باشد ولی بر پایه تجمع و اجتماع در برخی جاها که ضرورت ندارد، نباید باشد و اگر بتوانیم این موضوع را رعایت کنیم، شرایط خود را بهبود داده‌ایم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما درگیر موج اول بیماری هستیم که در برخی استان‌ها به پیک رسیده و از آن عبور کردیم، البته در برخی از استان‌ها ممکن است با پیک دوم کرونا مواجه شویم که باید خود را برای آن آماده کنیم.

وی با اشاره به اثرات روحی و روانی ویروس کرونا در جامعه گفت: این فشار مردم ما را نگران و افسرده می‌کند؛ خیلی‌ها ممکن است در اثر ادامه این وضعیت، دچار بیماری روحی و روانی شوند؛ لذا از افرادی که تخصص روانشناختی، علوم دینی، تبلیغات، هنر و شعر دارند و همچنین از دستگاه‌های تبلیغاتی می‌خواهم که مردم را برای این قضیه آماده کنند، بنابراین اولین آمادگی آن است که مردم را آماده کنیم که درگیری با ویروس کوتاه‌مدت نیست و اگر آنها بدانند که درگیری طولانی‌مدت است، خود را آماده خواهند کرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز