خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

انعقاد قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای پایتخت/ تحویل از مردادماه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۸۱۹

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: در مجموع ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس تا پایان سال جاری به شهرداری تهران تحویل داده می‌شود.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام خبر انعقاد قرار داد خرید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس بین شهرداری تهران و ایران خودرو گفت: این تفاهم‌نامه برای ۸۰۰ دستگاه بسته شده است که ۵۰۰ دستگاه آن اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه مینی‌بوس است. 

او ادامه داد: از محل این تفاهمنامه قراردادی امضا شد که به موجب آن ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس که در مجموع ۲۵۰ دستگاه هستند به شهرداری تهران تحویل داده شود. 

ترفع در خصوص زمان تحویل این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها به شهرداری تهران گفت: تحویل از مردادماه شروع می‌شود و به دلیل آنکه خط تولید اتوبوس و مینی‌بوس در ایران خودرو دیزل متوقف بوده است در ماه‌های اول تعداد کمتری را به شهرداری تحویل می‌دهند، اما به تدریج و طی ماه‌های بعدی مابقی دستگاه‌ها به شرکت واحد اتوبوسرانی تحویل داده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: در ماه‌های اول به صورت ماهانه ۲۰ دستگاه به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود و به تدریج طی ماه‌های آینده به تعداد دستگاه‌های تحویلی افزوده می‌شود. 

او با بیان اینکه ایران خوردو دیزل قول داده است که ظرفیت تولید را به ظرفیت اسمی با توان تولید سالانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس برساند، گفت: با افزایش ظرفیت تولید امکان تحویل اتوبوس‌های بیشتری فراهم خواهد شد. 

ترفع گفت: این ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل داده می‌شود. 

او در خصوص مابقی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که در تفاهم‌نامه ذکر شده است، گفت: برای سایر موارد باید مجددا از محل تفاهم‌نامه وارد قرارداد با ایران خودرو شویم که بستگی به منابع مالی شهرداری و دولت دارد که برای ادامه اجرای قراردادهای بعدی بتوانیم با اتکا به منابع مالی حضور این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید را برای پایتخت فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که هزینه این قرارداد چگونه تامین می‌شود؟ گفت: هزینه این قرارداد از محل اوراق مشارکت دولت و کمک شهرداری تهران فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز