خبرگزاری کار ایران

بستری ۳۱۶ بیمار کرونایی در طی شبانه‌روز گذشته/ ۵ علت شایع بیماری‌های زمینه‌ای در بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۹۷

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۶ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه بیمارستان های استان تهران بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در مجموع کسانی که با تشخیص کرونا در استان تهران در بیمارستانها بستری شدند ۲۵۴ بیمار در بخش عادی و ۶۲ بیمار هم در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: از مجموع کسانی که به بخش های بهداشتی و درمانی مراجعه کردند ۶.۴ درصد از افراد نیازمند بستری بودند. همچنین سهم ترخیص هم ظرف ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵۷ بیمار بوده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: نسبت به روز گذشته در زمینه بستری در بخش ویژه تفاوتی را شاهد نیسیتم اما در بخش عادی ۱.۵ درصد رشد داشته‌ایم.

زالی با اشاره به میانگین مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی تصریح کرد: بالاترین میزان مراجعین ما بین ۵۰ تا ۵۹ سال سن داشته اند و رتبه دوم به بیماران با رده سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال مربوط می شده و در نهایت در رتبه سوم بیماران بین ۶۰ تا ۷۰ سال قرار دارند اما سهم بیماران زیر ۴۰ سال و بالای ۷۰ سال سهم اندکی بوده است.

وی با اشاره به افرادی که طی دو ماه گذشته به دلیل بیماری کرونا فوت شده‌اند یادآور شد: در مورد مرگ و میر در طول دو ماه اخیر بالغ بر ۹۰ درصد بیماران فوت شده یک بیماری یا چند عامل زمینه ای داشته اند و تنها ده درصد بیماران هیچ علت زمینه ای نداشتند. اولین علت بیماری زمینه‌ای در تهران فشار خون، دومی دیابت، سومی وزن بالا چهارمی بیماری‌های قلبی و عروقی و در نهایت بیماران تنفسی شناسایی شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز