خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان بهزیستی:

دو سوم مددجویان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی سرپرست دارند

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۲۶

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی در خصوص وضعیت مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و مراکز روزانه توانبخشی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سراج، مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره پذیرش معلولان در مراکز بهزیستی گفت: در 900 مرکز شبانه‌روزی حدود 51 هزار مددجو را پذیرش کرده‌ایم که با شروع بیماری کرونا در کشور 3 هزار نفر از افرادی که خانواده‌هایشان توانایی نگهداری آنها را داشتند به خانواده تحویل داده شد تا ضریب ریسک را پایین بیاوریم. 

وی با بیان اینکه با شروع بیماری کرونا در کشور مراکز روزانه تعطیل شد، ادامه داد: در این مدت مراکز نگهداری شبانه‌روزی باز بوده‌اند و همانطور که گفتم فقط 5 درصد به خانواده‌ها تحویل داده شده‌اند.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مراکز روزانه از 18 خرداد باز شده است و در قالب پروتکل‌ها پذیرش مددجویان انجام شده و خدمات ارائه می‌شود. 

سراج درباره تحویل برخی از معلولان به خانواده‌هایشان گفت: اغلب افرادی که در مراکز ما پذیرش شده‌اند خانواده دارند و تقریبا می‌توان گفت که دو سوم از افرادی که در مراکز شبانه‌روزی هستند سرپرست دارند. از زمانی که کووید 19 مطرح شد ما برای اینکه بتوانیم بار مراکز را کم کنیم قصد داشتیم تا 20 درصد از مددجویان را به خانواده بسپاریم که در نهایت حدود 3 هزار نفر از مددجویان به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند که با پذیرش مجدد این افراد از 12 خردادماه شروع شده است.

وی درباره پذیرش سالمندان در مراکز روزانه گفت: برای همه مراکز روزانه با توجه به نوع معلولیتی که فرد دارد پروتکل‌هایی تعریف شده است. در خصوص سالمندان نیز در مراکز روزانه در مناطق سفید اعلام شده است که 50 درصد از سالمندان پذیرش شوند در مناطق زرد 25 درصد و در مناطق قرمز 15 درصد پذیرش شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز