خبرگزاری کار ایران

معاون اداری وزارت علوم اعلام کرد:

تخصیص بالای ۸۵ درصد نقدی اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۶۱۳

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تلاش‌های کارشناسان وزارت و مساعدت همکاران سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مراکز پژوهشی و فناوری به ترتیب از تخصیص ۸۵ و ۱۰۰ درصد نقدی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ برخودار شدند.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نظرپور اظهار داشت: طرح‌های تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و محوطه‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری نقش بسزایی در کارآمدی و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی و فناوری داشته و از طرح‌های اولویت‌دار این مراکز برای انجام در فصل تابستان و ایام تعطیلی دانشگاه‌ها می‌باشد.

وی افزود: از این رو هر ساله این مراکز جهت رفع مشکلات آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی و آماده سازی فضاها برای بهره‌برداری دانشجویان قبل از مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، اعتباراتی را هزینه می‌نمایند. در صورتی که قبلاً اعتبارات تخصیصی این طرح‌ها در قالب اسناد خزانه اسلامی، باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری شده بود. در سال‌جاری با تخصیص ۸۵ درصد نقدی اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز تخصیص ۱۰۰ درصد نقدی اعتبارات ابلاغی طرح‌های ملی تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مراکز پژوهشی و فناوری، این مشکل حل گردید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید -۱۹ و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، زمان حاضر (فصل بهار) و فصل تابستان بهترین فرصت برای رسیدگی به موضوع نگهداری و تعمیرات اساسی ساختمان‌ها و تأسیسات است که انشاءا… با توجه به تخصیص مناسب اعتبارات این طرح‌ها، اقدامات لازم توسط دفاتر فنی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز