خبرگزاری کار ایران

حسن‌بیگی خبر داد:

یکپارچه سازی کمک دستگاه‌‌ها به اقشار آسیب‌پذیر با راه‌اندازی سامانه "سخا"

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۴۳

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: سامانه "سخا" (سامانه خیر و احسان) راه اندازی شده است و همه ارگان ها، نهادها و سازمان های مردم نهاد برای یکپارچه سازی کمک ها، مشخصات افراد مورد هدف و نحوه کمک رسانی را در این سامانه وارد می کنند.

به گزارش ایلنا، شکرالله حسن بیگی در جلسه هماهنگی دستگاه‌ها در زمینه کمک مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیرکه امروز با حضور فرزانه مروستی - مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری - و مدیران دستگاه‌های مسئول و برخی اعضای انجمن‌ها و خیرین استان در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد ضرورت ورود دستگاه‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر همزمان با گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: ورود کمیته امداد، سپاه، بهزیستی و هلال احمر و هماهنگی فرمانداری‌ها با سمن‌ها و خیرین برای ارسال کمک‌های مومنانه به خانواده‌های آسیب‌پذیر و کم بضاعت برای کنترل آثار ویروس کرونا بر معیشت این اقشار موثر بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران افزود: توزیع عادلانه کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدن به اقشار نیازمند که از ورود ویروس کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول است.

حسن بیگی با اشاره به اینکه ویروس جدید در دنیا در حال گسترش است و هر روز اخبار تازه‌ای از افزایش مبتلایان در دنیا گزارش می‌شود، تصریح کرد: در کشور ما تعداد فوتی‌ها دوباره سه رقمی شده است و به نظر می‌رسد رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان مردم کمرنگ شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه در فروردین ماه براساس آمارها ۶۲ درصد مردم تهران فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت می کردند، گفت: در حال حاضر رعایت فاصله گذاری فیزیکی در کشور ۱۸ درصد و در تهران ۱۱ درصد است که نشانه خوبی نیست و احتمال ورود به موج دوم شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود امکان برگزاری جلسات حضوری در دوران اوج شیوع ویروس کرونا با همکاری سمن‌ها، خیرین و نهادهای دولتی و انقلابی طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی آغاز شد و تفاهمنامه‌ای توسط وزارت کار تهیه و تعهدات دستگاه ها در این بخش مشخص شد.

حسن بیگی افزود: با همکاری کمیته امداد و به منظور ساماندهی کمک‌های مومنانه و کنترل توزیع میان اقشار آسیب‌پذیر از ویروس کرونا، سامانه "سخا" (سامانه خیر و احسان) راه اندازی شده است و سازمان‌های مردم نهاد برای یکپارچه‌سازی کمک‌ها، مشخصات افراد مورد هدف را در این سامانه وارد می‌کنند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: برای دستیابی به هدف کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا مطابق نامه کمیته امداد امام(ره) همه خیرین، سازمان‌ها و تشکل‌های استان در این سامانه ثبت نام کنند و به هر روشی که امکان کمک وجود دارد اعلام آمادگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، در این جلسه مقرر شد موضوع راه اندازی سامانه سخا و ارائه بانک اطلاعات و نحوه کمک رسانی دستگاه‌های استان در شورای اداری مطرح شود همچنین در راستای حمایت از صنوف آسیب دیده از شیوع کرونا و موضوع اظهار نامه مالیاتی آنها به معاونت اقتصادی استانداری ارجاع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز