خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد:

لزوم تدوین برنامه‌ای مدون برای نجات زاگرس

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۳۸

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های مختلف محیط زیستی، تدوین برنامه‌ای مدون، پایدار و فراگیر برای نجات زاگرس را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری امروز در دیدار با معاونان و نمایندگان استان‌های زاگرس‌نشین در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی راهکارهای حفظ و احیای زاگرس مرکزی، آتش سوزی در مناطق جنگلی کشور را بخشی از اکوسیستم محیط دانست و گفت: آتش سوزی جنگلی طبیعی است و در هر کجای دنیا احتمال وقوع آن وجود دارد همانطور که در امریکا و استرالیا  نیز با وسعت‌های بسیار زیاد این اتفاقات افتاده است .  

وی احیای دریاچه ارومیه را نماد یک همکاری ملی دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها در نجات جنگل‌های زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری افزود: با همکاری مجلس و دولت می‌توان مسائل و مشکلات مناطقی را که هر ساله دچار آتش سوزی می شود را تا حدود زیادی کاهش داد، همانطور که  این توفیق در احیای دریاچه ارومیه به دست آمد .  

در ادامه این نشست کیومرث کلانتری - معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست - گزارشی مبسوط از اقدامات انجام گرفته  برای مهار آتش سوزی در مراتع زاگرس ارائه کرد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام جعفری - نماینده مردم بروجن - رسانه‌ها از جمله صداوسیما را مسئول آگاه‌سازی و آموزش مردم درمواجهه با چنین رویدادهایی دانست و گفت: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود تا مردم بتوانند نقش فعالی دراین حوزه داشته باشند.

احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان با تشکر و قدردانی از نگاه کارشناسی رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از آنجا که نجات زاگرس در اولویت است، با همکاری محیط زیست و سایر دستگاه‌ها لازم است برنامه‌ای جامع و کامل تهیه شود و اقدامات پیشگیرانه برای منطقه انجام گیرد.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس یازدهم همچنین خواستار ارائه گزارشی از آتش سوزی‌های اخیر مراتع و جنگلهای استان شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل یک کارگروه متشکل از دولت، مجلس و کارشناسان برنامه‌ای مدون برای نجات زاگرس تهیه و ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز