خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

اعطای اقامت ویژه به استعدادهای برتر اتباع خارجی/ شناسایی و حل مشکلات نخبگان افغانستانی از سوی معاونت علمی

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۹۷

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از اعطای اقامت ویژه به استعدادهای برتر اتباع خارجی خبر داد.

«مهدی قلعه‌نوی» رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ارائه خدمات به استعدادهای برتر اتباع به ویژه دانشجویان و متخصصان افغانستانی گفت: مرکز تعاملات بین‌الملل در حال حاضر برنامه‌ای را با هدف استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان اتباع خارجی در قالب اعطای اقامت ویژه به ایشان اجرا  کرده است.

وی درباره ارائه تسهیلات به نخبگان اتباع افغانستانی گفت: علاوه بر این تلاش داریم بحث تردد متخصصان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه که با حوزه علم و فناوری مرتبط هستند را تسهیل کنیم. در حوزه دانش بنیان‌ها به متخصصان اتباع خارجی که دارای تخصص و تجربه هستند، تسهیلات و حمایت‌هایی ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت:‌ در راستای حمایت از نخبگان اتباع یک کار دیگر را هم از سال گذشته آغاز کردیم؛ به این صورت که دانشجویان برتر اتباع خارجی در دانشگاه‌ها را شناسایی و جوایز و حمایت‌هایی برایشان در نظر گرفتیم.

وی در خصوص جذب نخبگان افغانستان در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال بررسی، شناخت و حل مشکلات نخبگان اتباع در حوزه جذب دانشگاهی هستیم و سعی می‌کنیم اگر که اتباع نخبه به ویژه نخبگان افغانستانی مشکلاتی در حوزه دانشگاهی و جذب دارند را مرتفع کنیم.

قلعه‌نوی با اشاره به حل مشکل نخبگان اتباع در کشور گفت: ما به شدت به ظرفیت پذیرش دانشگاهیان در حوزه‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان از سوی اتباع افغانستان و همینطور سایر کشورها علاقه‌مندیم، از این رو سعی می‌کنیم اگر مانعی وجود دارد یا خودمان آن را حل کنیم یا آن را با همکاری سایر سازمانها مرتفع کنیم.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: برخورد ما با اتباع افغانستان که در قالب‌ شرکت‌های دانش بنیان و همچنین نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی می‌گنجند مانند نوع برخورد با ایرانی‌ها است و هیچ تبعیض و تفاوتی میان این دو وجود ندارد.

قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: همچنین پلتفرمی جهت استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در این مرکز اجرا می‌شود تا از این طریق ارتباط موثری میان آنها و مراکز علمی و فناوری داخلی ایجاد و پروژه‌های کاربردی در حوزه‌‎های مختلف علمی و فناوری تعریف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز