خبرگزاری کار ایران

دو کشته و ۱۲ مجروح در هر ساعت در تصادف جاده‌ای/ پیشنهاد طرح اخذ جریمه از عابران پیاده

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۰۹

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: هر ساعت تقریبا دو نفر در جاده ها و شهرهای کشور در اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و به ازای هر نفر کشته، ۶ تا ۷ نفر معلول می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیش از ۶۰ خدمت انجام می شود. در سال گذشته نیروی انتطامی بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داده که بیش از ۳۵ میلیون آن در پلیس راهنمایی و رانندگی رخ داده است که بیش از ۵۳ درصد خدمات ارایه شده را شامل می شود.

او با بیان اینکه به گفته وزیر کشور تبلور نیروی انتطامی در پلیس راهنمایی و رانندگی است، افزود: نظم و انظباط و نگاه هر کس در جامعه در فعالیتی است که در پلیس ایجاد می شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سه ماموریت اصلی را در پلیس دنبال می کنیم که باید براساس آن برنامه‌ریزی و تلاش شود، گفت: یکی از جدی‌ترین وظایف ما مدیریت ترافیک در ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده های کشور است.

او گفت: ۱۳ درصد کشته ها و جانباختگان در راه‌های روستایی اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: تسهیل در ترددها نکته دوم ماموریت‌های اصلی است و باید ترددها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیچوقت غافلگیر نشویم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه مساله سوم کاهش تلفات در حوادث است، گفت: این مساله یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و باید برای آن برنامه ریزی و تلاش کنیم. هر ساعت تقریبا دو نفر در جاده‌ها و شهرهای کشور در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر نفر ۶ تا ۷ نفر معلول و یا مجروح می شوند.

او گفت: به ازای هر جانباخته ۵.۲ دهم میلیارد تومان هزینه ایجاد می شود و تصادفات ۸ درصد زیان مستقیم به تولید ناخالص کشور وارد می کند و این بحث بسیار جدی است که باید به آن توجه کنیم.

سردار هادیان فر گفت: شرایط مطلوبی در تصادفات به رغم اقدامات انجام شده نداریم و خیلی عقب هستیم و باید کارهای زیادی انجام دهیم.

او گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار نفر حانباخته و ۳۶۵ هزار نفر مجروح و معلول شدند.

سردار هادیان فر با بیان اینکه ۳۳ دستگاه در تصادفات نقش مستقیم دارند، افزود: تصور این است مسئولیت تصادفات بر عهده پلیس است که این تصور غلط است. نقش پلیس در تصادفات کمتر از ۱۹ درصد است و ۸۱ دصد دیگر دستگاه‌ها نقش دارند.

او گفت: ۵۱ درصد در صحنه تصادف، شش درصد حین انتقال و مابقی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

سردارهادیان فر با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که سال‌هاست برطرف نشده است، گفت: دو هزار از این نقاط در شهرها است که باید اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه در حوزه توسعه انضباط بخشی حتما باید کلاه ایمنی و کمربند نهادینه شود، گفت: بستن کمربند در جاده‌های براساس قانون تکلیف است و باید به آن توجه شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه باید طرح جریمه برای عابرین پیاده که قوانین را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شود، گفت: باید موتورسیکلت سوران نظام مند شوند و در این خصوص ایستادگی کنیم.

او گفت: حرکت بین خطوط از موضوعات دیگری که باید به آن توجه شود؛ اگر گره‌ای در ترافیک ایجاد شود باید بدانیم که رانندگی بین خطوط رعایت نشده است‌‌.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۵۰ دستگاه سراتو برای تهران بزرگ در نظر گرفته شده است، گفت: این خودروها در چند روز‌ آینده طی مراسمی تحویل پلیس تهران بزرگ خواهد شد. ارتقا جایگاه اجتماعی پلیس جزو برنامه‌های جدی است و چندین سال است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

سردار هادیان فر با بیان اینکه در جلسه با وزارت کشور مصوب شد اطلاعات خام دوربین های شهرداری‌ها به پلیس برسد، گفت: نمی‌دانم چرا شهرداری‌ها این کار را نمی کنند. در حالی که براساس ماده ۱۸ اعمال قانون با پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: اگر کسی امروز در کیش همه به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه می کنند خشت کاری است که سردار حمیدی آنرا بنا کرد. اگر اقداماتی که در کیش نهادینه شده در تهران نیز انجام شود کار بسیار بزرگی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز