خبرگزاری کار ایران

رویت نقاط پرحادثه شهر تهران در مسیریاب "بلد"

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۳۶

براساس تفاهم نامه همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران و متولیان مسیریاب"بلد"، اطلاعات ۱۲۵۵ نقطه پرحادثه در تهران برای آگاهی شهروندان ، در"بلد" قابل رویت شد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمدرضا مهماندار" رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تاثیرگذار صنعت فناوری اطلاعات، جانمایی۱۲۵۵ نقطه پرحادثه در تهران  در مسیر یاب " بلد "، گامی بزرگ در رفع نقاط گلوگاهی و حادثه خیز و حل مشکلات ترافیکی شهر است.

وی افزود: نقشه و مسیریاب"بلد" در همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، نقاط پرتصادف بزرگراه ها و معابر شهر تهران را در یک لایه مجزا روی نقشه نمایش داده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: لایه پرتصادف با هدف افزایش ایمنی شهروندان و کاهش آمار تصادفات به نقشه بلد اضافه شده و در هنگام نزدیک شدن به نقاط پرتصادف به کاربران و رانندگان اطلاع رسانی می شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ۱۲۵۵ نقطه پرتصادف ارائه شده، مجموعه ای از نقاط در شهر تهران هستند که تصادف منجر به فوت در سال های ۹۷ و ۹۸ در آنها اتفاق افتاده، بدیهی است که شاخص تصادفات خسارتی و جرحی نیز در این محدوده ها قابل توجه است.

سردار مهماندار خاطر نشان کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز فرماندهی کنترل هوشمند پلیس راهور، بیش از نیمی از تصادفات در بزرگراه های شهر تهران اتفاق افتاده که بزرگراه آزادگان، امام رضا (ع) ، بسیج و تونل توحید بیشترین محدوده های پرتصادف را داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد: این نکته قابل توجه است که ۴۵ درصد از افراد فوتی به دلیل عدم توجه به جلو دچار سانحه شده اند؛ همچنین ۲۷ و ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت به ترتیب بین ساعات ۱۴ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۴ نیمه شب رخ داده اند بنابراین استفاده از نقشه آنلاین و مسیریاب در طول راه یکی از نکاتی است که می تواند در رانندگی مطمئن و بی خطر نقش به سزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: محدوده نقاط پرتصادف در نقشه و مسیر یاب "بلد"  با امکان بزرگ نمایی این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا این نقاط را با جزئیات بیشتری مشاهده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: به منظور مشاهده محورها و نقاط پرتصادف لازم است که محدوده نقاط پرتصادف را از قسمت لایه ها توسط کاربر فعال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز