خبرگزاری کار ایران

سرهنگ گودرزی:

دستگیری یک فروشنده اینترنتی بدون مجوز /لزوم اخذ مجوز برای فعالیت‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۹۰

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه فروشندگان کالا در فضای مجازی می بایست مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی اخذ کند، به بررسی پرونده‌ای در این خصوص پرداخت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داود گودرزی" گفت: اوایل خرداد ماه گزارشی از تیم رصد پلیس فتا، مبنی بر اینکه فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی در شبکه اجتماعی لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به کاربران فضای مجازی عرضه می‌کند، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: در گام اول تحقیقات پلیسی، مشخص شد مالک خط تلفن خانمی ۳۶ ساله ساکن حوالی شرق تهران است که برای بررسی موضوع وی را به پلیس فتا دعوت و مشخص شد وی با اینکه مالک خط تلفن است ولی بی اطلاع از خرید و فروش کالا در فضای مجازی و ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی است.

این مقام سایبری تصریح کرد: احتمال اینکه شماره تلفن در اختیار فردی دیگری از نزدیکان این خانم قرار داشته باشد قوت گرفت و ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی پی بردند که خط تلفن در اختیار فرزند این خانم، به نام "امید" ۱۹ ساله است.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای متهم اصلی پرونده به پلیس فتا احضار و متهم ضمن تایید فروش کالاهای بهداشتی در فضای مجازی ، مدعی شد، مطلع از این نبوده که برای فروش کالا در فضای مجاز نیاز به مجوز مربوط است.

رئیس پلیس فتا به بیان اینکه عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست به کاربران فضای مجازی به ویژه کسانی که قصد دارند با ایجاد کانال اقلام و کالاهایی را بفروشند، تاکید کرد: فعالیت در این فضا نیاز به مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی است و از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک نسبت به تهیه مجوز و فعالیت خود در فضای مجازی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز