خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف:

فرایند ثبت قراردادهای پژوهشی در سامانه ساتع شروع شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۴۴۴

مهدی پاکزاد از شروع فرایند ثبت قرارداد های پژوهشی در سامانه ساتع بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون اجرایی دبیرخانه  در خصوص بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور گفت: بر اساس بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد (۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافق‌نامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه)های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح(پروژه)های پسادکتری و طرح(پروژه)های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

دکتر مهدی پاکزاد در ادامه افزود: مهمترین تغییر در متن قانون مذکور در سال ۱۳۹۹ نسبت به سالهای گذشته امکان ثبت قرارداد از سوی مشمولین با دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی غیردولتی است.

  معاون اجرای دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص وظایف این شورای در این خصوص اظهار داشت: این بند قانونی از سال ۱۳۹۷ در قانون بودجه سالیانه قرار گرفته و اجرای آن بر اساس آیین­نامه اجرایی این بند بر عهده دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) قرار گرفته است. دبیرخانه شورای عالی عتف نیز در راستای اجرای وظایف خود بر اساس شرح تفصیلی وظایف و اختیارات شورای عالی عتف و به­منظور بسترسازی و تسهیل در اجرای بند ح تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور، از سال ۱۳۹۷ اقدام به راه­اندازی و مدیریت سامانه تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) نموده است. که تمامی فرایندها و اقدامات مربوط به ثبت اولویت­های پژوهشی مشمولین، اعلام فراخوان، دریافت پیشنهاده­ها، ثبت قراردادهای مابین شرکت­ها و نهادهای علمی و پژوهشی، ثبت گزارشات پیشرفت و تخصیص اعتبارات از طریق این سامانه انجام می­گیرد.

گفتنی است، آیین‌نامه اجرایی بند مذکور با همکاری وزارتخانه­های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تدوین و در جلسه مورخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۹ در هیئت وزیران به تصویب رسید و در تاریخ ۱۷/۰۳/۱۳۹۹ توسط معاون اول ریاست جمهوری جهت اجرا به کلیه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات مشمول ابلاغ شد.

 شایان ذکر است علاقه­مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به سایت دبیرخانه شورای عالی عتف به آدرس www.atf.gov.ir و یا سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهشی (ساتع) به آدرس sate.atf.gov.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز