خبرگزاری کار ایران

اصلاح ماده ۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی درباره فک پلاک در هیات دولت بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۱۲۸

نیروی انتظامی به‌منظور پیشگیری از هزینه‌های مالی نگهداری و توسعه انبار پلاک‌های فک شده و رفع مشکلات اختصاص پلاک در فرایند شماره گذاری وسایل نقلیه، پیشنهاد اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی در خصوص فک پلاک را جهت سیر مراحل بررسی به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس ماده (۵) آیین­ نامه راهنمایی و رانندگی، پلیس موظف است پلاک­های فک شده وسایل نقلیه را به هنگام نقل و انتقال، اوراق شدن و یا از بین رفتن وسیله نقلیه تا زمان خرید خودرو جدید توسط صاحب پلاک، نزد خود نگهداری نماید.

 در طول مدت ۱۵ سال از اجرای طرح تعویض پلاک وسایل نقلیه (بهمن ۱۳۸۲) بسیاری از پلاک ها منفک شده در فرایند خدمات مذکور، به دلیل عدم خریداری خودرو جدید توسط صاحب پلاک، از چرخه عملیاتی برای اختصاص به خودرو دیگر خارج شده و ضمن تحمیل هزینه های مالی بسیار زیاد برای نگهداری و توسعه انبار پلاک، ادامه روند اختصاص پلاک در فرایند شماره گذاری وسایل نقلیه به علت تمام شدن ظرفیت پلاک ها در آینده پلیس را با مشکل اساسی مواجه خواهد نمود.

بر همین اساس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشگیری و رفع مشکل مطرح شده، پیشنهاد اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی را ارائه کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز