خبرگزاری کار ایران

مجموعه استراحتگاهی خانواد‌ه‌های زندانیان تهران بزرگ ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۸۶۷

رئیس کل دادگستری استان تهران در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ گفت: خانواده های مددجویان از نقاط و شهرهای مختلف برای ملاقات به مجتمع مراجعه می کنند و به دلیل دوری مجتمع از شهر، این خانواده ها با مشکلات تردد روبرو هستند و وظیفه ما بهبود وضعیت و گسترش امکانات جهت رفت و آمد خانواده های زندانیان می باشد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای بازدیدی که توسط رئیس کل دادگستری استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ صورت گرفت، مدیر کل زندانهای استان، با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه اظهار داشت: توجه ویژه به امور رفاهی و تردد خانواده زندانیان در اولویت برنامه‌های اجرایی است و از سوی دیگر می‌توان با توجه به موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانها که در برنامه‌های قوه قضائیه جایگاه ویژه‌ای دارد، مجازات‌های جایگزین حبس را گسترش داد.

سیدحشمت اله حیات الغیب ضمن تقدیر از مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران ادامه داد: شأن و منزلت خانواده‌های زندانیان به عنوان ارباب رجوع رعایت می‌شود، زیرا آنان قشری آسیب پذیر بوده، در روند ارتکاب جرم هیچ نقشی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل زندانهای استان تهران همچنین اظهار داشت: این مجموعه استراحتگاهی با هدف تکریم ارباب رجوع، ایجاد محیطی آرام و به دور از ذهنیت فضای فیزیکی زندان، در فضایی به مساحت یک هزار متر مربع، شامل سالن انتظار ملاقات با کلیه امکانات رفاهی مانند سرمایشی، گرمایشی و فروشگاه های متعدد البسه و لوازم مورد نیاز زندانیان و مواد غذایی آماده ساخته می شود.

وی افزود: با ساخت این مجموعه در فضایی مناسب و در مجاورت سالن ملاقات، خانواده‌ها می‌توانند در فضایی مناسب‌تر با زندانی خود دیدار نمایند و تمام تلاش‌ها برای ارتقای وضعیت زندان‌های استان تهران که چهره جدید زندانبانی اسلامی را در نیمه دوم سال گذشته به تصویر کشید، صورت می‌گیرد.

حیات الغیب تصریح کرد: در این زمینه مراجع قضایی می‌توانند با همکاری و همیاری دیگر سازمانها، بخشی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان را از طریق اعمال مجازات‌های جایگزین حبس کاهش دهند.

در ادامه، رییس کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از مجموعه سازمان و اداره کل زندانهای استان تهران وظیفه قوه قضاییه را ساماندهی زندانها و برنامه‌ریزی در جهت کاهش جمعیت کیفری عنوان نموده، افزود: در این راستا قوه قضاییه با استفاده حداکثری از فضا و ظرفیت های موجود بخش های آموزشی و فرهنگی در زندانها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

حشمتی با اشاره به جمعیت کیفری مجتمع و زندانهای استان بهره‌مند مددجویان از عفو، آزادی و مرخصی در چند ماه اخیر را در راستای کمک به حل مشکلات قضایی مددجویان دانسته، تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود جهت برطرف شدن مشکلات زندانیان با پیگیری های انجام شده در این مدت تعداد قابل توجهی از مددجویان از زندان آزاد یا به مرخص اعزام گردیدند که این امر در روحیه زندانیان و خانواده های آنان تاثیر گذار بوده است و از طرفی با کاهش جمعیت کیفری در زندانها زمینه رسیدگی و پیگیری مشکلات قضایی مددجویان توسط مجموعه زندانها فراهم گردیده است.

این مقام قضایی با اشاره به مشکلات معیشتی خانواده های زندانیان گفت: این افراد از نقاط و شهرهای مختلف برای ملاقات به مجتمع مراجعه می‌کنند و به دلیل دوری مجتمع از شهر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و وظیفه ما بهبود وضعیت و گسترش امکانات جهت رفت و آمد خانواده های زندانیان است.

همچنین در ادامه مراسم، رییس کل دادگستری استان تهران با حضور در سالن ملاقات مجتمع ضمن بازدید از دایره نظارت بر زندان به صورت حضوری با خانواده های مددجویان بازدید مسائل و مشکلات قضایی را جویا و دستورات لازم را در جهت رفع آنان صادر کردند.

شایان ذکر است با تلاش اداره کل زندان های استان، فراهم شدن زمینه های لازم و کمک های مردم نیکوکار، این مجموعه در مدت زمان کوتاهی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز