خبرگزاری کار ایران

سرقت اطلاعات بانکی در کمین متقاضیان خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۳۲

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه متقاضیان خودرو برای واریزی وجوه و استعلام اسامی قرعه کشی خودرو ها به سایت و نشانی اعلامی ایران خورو و سایپا مراجعه کنند، گفت: کلاهبرداران با ساخت سایت های جعلی در صدد کلاهبرداری از کاربران فضای هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داودگودرزی"  بیان داشت: در چند روز اخیر شاهد مراجعه و ثبت نام تعدادی از شهروندان متقاضیان خودرو در سایت های ایران خودرو و سایپا بودیم.

وی با اشاره به اینکه متقاضایان خودروی از قشر های مختلف مردمی و دارای سواد رسانه ای مختلف می باشند، گفت: حضور در فضای مجازی نیاز به سواد فضای مجازی داشته و کمی بی دقتی و یا عدم اطلاع از این محیط موجب سرقت اطلاعات و داده های کاربران مجازی خواهد شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: برای اطلاع از نتایج قرعه کشی فروش خودرو، و واریز وجوه و ... وب ‌سایت‌های رسمی شرکت‌های خودرو ساز و رسانه‌های معتبر تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی افزود: مجرمان سایبری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از سرشماره‌های خدماتی سعی می‌کنند تا قربانیان خود را به وب‌ سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو یا اعلام نتایج فروش خودرو هدایت و یا با شگرد تخلیه تلفنی از آنها کلاهبرداری کنند که هوشیاری شهروندان برای بروز جرائم سرقت و کلاهبرداری در فضای مجازی بسیار موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز