خبرگزاری کار ایران

گرما و خشکی هوا، عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۲۸

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیل موجهی بر تعمدی بودن حریق های اخیر در مراتع و علفزارها به دست نیامده است، گفت: گرما و خشکی هوا عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع است.

به گزارش ایلنا، سردار "حمید هداوند" با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیل موجهی بر تعمدی بودن حریق های اخیر در مراتع و علفزارها به دست نیامده است، بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است در پایتخت در برخی نقاط که مملو از گیاهان، خار و خاشاک های خشک بوده به دلیل گرما، خشکی هوا و همچنین در مواردی به دلیل عامل انسانی از جمله حضور معتادان بلامکان و متجاهر به صورت محدود شاهد آتش سوزی هایی بوده ایم که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی این موارد به سرعت و بدون هیچ گونه تلفات جانی اطفاء شده است.

وی افزود: ماموران پلیس پایتخت به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام ماموریت های محوله و رصد این گونه حوادث و اتفاقات هستند و با دقت حوادث و اتفاقات را رصد و پیگیری می کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با توجه به خشکی و گرمای شدید هوا در بسیاری از نقاط کشور شاهد این گونه حوادث و اتفاقات در مراتع و منابع طبیعی بوده و هستیم، گفت: منابع طبیعی جزو منابع ملی هستند که مراقبت از آنها وظیفه همه و تخریب آنها جرم و عواقب و تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره  به اینکه در این گونه مواقع ممکن است برخی به هر دلیلی به دنبال سوء استفاده و ماجراجویی باشند، عنوان داشت: همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی موارد را با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز