خبرگزاری کار ایران

با تلاش ستاد دیه استان تهران صورت گرفت؛

آزادی ۱۰۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در ۱۶ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۷۲

با همت و تلاش نمایندگی ستاد دیه استان تهران، نیکوکاران و خیرین طی شانزده سال گذشته، زمینه آزادی تعداد ده هزار و ۷۰۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

به گزارش ایلنا، سید حشمت‌اله حیات‌الغیب (مدیر کل زندان های استان تهران) با اعلام این خبر گفت: طی شانزده سال گذشته، ۳هزار و ۸۶۸ نفر زندانی محکوم به پرداخت دیه حوادث غیرعمد و ۶ هزار و ۸۳۸ نفر زندانی مالی بدهکار که فاقد سوابق کیفری بودند، با پیگیری و تلاش مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان، مساعدت مراجع قضایی در زمینه قبولی اعسار و کمک خیرین آزاد شدند که همگی نیازمند و واجد شرایط بودند.

 حیات الغیب ادامه داد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید و یکی از شاخصه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها است که یکی از راه‌های آن خدمت به خلق و اهتمام به این امر می‌باشد.

عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران همچنین اظهار داشت: زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه ممکن است آسیب های اجتماعی، روحی و اقتصادی نیز گریبانگیر خانواده اش شود.

او با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده اند، افزود: در شرایط کنونی که خانواده های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می نماید.

وی در پایان با تقدیر از نیکوکارانی که در هر لحظه به کمک زندانیان نیازمند می شتابند، گفت: طی شانزده سال گذشته، این عزیزان با تلاش نمایندگی ستاد دیه استان تهران و مساعدت های قضایی و بخشش برخی از شکات، زمینه آزادی ده هزار و ۷۰۶ نفر را فراهم کرده اند و امید است روند این اقدامات خداپسندانه سرعت یابد تا هیچ زندانی به خاطر بدهی یا حوادث غیرعمدی مثل تصادف، دیه یا حوادث کار در زندان نماند.

بنا به این خبر، افراد نیکوکار که قصد آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را دارند، می توانند با شماره ۸۸۸۶۱۸۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان تهران تماس بگیرند. شماره کارتهای  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ نزد بانک ملی و ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۹۵۵۱۹ نزد بانک تجارت  آماده دریافت این هدایا است، همچنین گزارش کامل هر گونه کمک خیرین و نیکوکاران از طریق نمایندگی ستاد دیه استان تهران به آنان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز