خبرگزاری کار ایران

دو بند دستور جلسه شورا حذف شد/ تصویب طرح الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی توچال

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۳۵

اعضای شورای شهر تهران، شهرداری تهران را موظف کردند تا نسبت به ثبت ملی میراث طبیعی توچال اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت، اما این طرح به دلیل ورود دیرهنگام به دستور جلسه صحن دویست و هجدهم با درخواست برخی از اعضای شورای شهر تهران از دستور بررسی خارج شد. همچنین اعضای شورای شهر تهران طرحی دیگری را نیز به همین دلیل از دستور بررسی خارج کردند.

بررسی طرح الزام شهرداری تهران که استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ‌مقیاس نیز به دلیل ورود دیرهنگام به دستور جلسه دویست و هجدهم از دستور صحن خارج شد.

در ادامه جلسه، انتخاب دو نفر از اعضای شورای شهر تهران در کمیته‌ای با موضوع ماده ۷ مصوبه (بسته محرک) در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

به موجب ماده ۷ بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونایی؛ در راستای اجرای تبصره ۴ قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در مواردی که امکان تامین انواع سرانه و گذرها از زمین مورد تفکیک و افراز میسر نباشد، قدرالسهم خود را به قیمت کارشناسی و براساس اتخاذ تصمیم کمیته‌ای متشکل از معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهردار منطقه مربوطه و دو نفر از اعضای شورای شهر تهران که به انتخاب شورای شهر است را به مالک واگذار کنند. به موجب این ماده، اعضای شورای شهر تهران آقایان محمد سالاری و مجید فراهانی را به عنوان دو عضو شورای شهر در این کمیته انتخاب کردند.

در ادامه جلسه، طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران در دستور کار قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری در توضیح این طرح گفت: با استناد به وظایف قانونی مندرج در بندهای دوم و ششم ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر بررسی و شناخت کمبودها و نیازهای محیط زیستی، فرهنگی و اجتماعی شهر و تهیه طرح‌ها و پیشنهادات اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی توسط شورای شهر تهران از جمله وظایف شورای شهر است.

وی ادامه داد: با استناد به ماده دوم قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با عنایت به ماده ۴۹ و ۶۰ مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران توجه به اهمیت حفظ ماهیت و ویژگی‌های طبیعی ارتفاعات توچال جنوبی به عنوان میراث طبیعی شهر تهران ضروری است.

نوری تصریح کرد: در همین راستا شهرداری تهران موظف است به منظور حفاظت و ثبت ملی میراث طبیعی محدوده ارتفاعات توچال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، با همکاری سایر سازمانها و نهادهای ذیربط نسبت به انجام مطالعه، مستندسازی، تهیه مدارک فنی و جغرافیایی لازم برای محدوده پیشنهادی و ثبت ملی و حفاظت از میراث طبیعی توچال اقدام کرده و ظرف مدت حداکثر شش ماه نتایج را به شورای شهر ارائه کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در این راستا شهرداری تهران مکلف است نسبت به برنامه‌ریزی، شناسایی و پیگیری ثبت تمامی ذخایر طبیعی و ارتفاعات بکر اطراف تهران به منظور حفاظت و بهره‌وری پایدار از میراث طبیعی تهران را با همکاری سایر سازمانها و دستگاه‌های مربوطه طی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در دستور کار قرار دهد و اقدام قانونی لازم در این زمینه را انجام و گزارش آن را هر شش ماه یک بار به شورای شهر ارائه کند.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی توچال رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز