خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بزودی به یکی از مهمترین صادرکنندگان مواد دارویی تبدیل می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۲۰

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز داروی کشور صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه فاز نخست اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن گفت: ما سهم محدودی از جی دی پی داریم وبا  افتخار بزرگی که تولیدکنندگان دارویی با کاهش ۲۰ درصدی ارزآوری، در شرایط کرونا کسب کردند، ان‌شالله در صنعت دارویی کشور شاهد تحول خواهیم بود.

نمکی گفت: این نشان افتخاری بود که در اوج تحریم و در کمتر از دوماه در دوره کرونا بدست آوردیم و در کنار مدیریت آن به صادرکننده ونتیلاتور و دیگر ملزومات تبدیل شدیم. امیدواریم بتوانیم با افتخار سال 99 را نیز، علارغم کاهش ارزآوری سپری و مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بزودی به یکی از مهمترین صادرکنندگان مواد دارویی تبدیل می‌شویم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید دارو را افتتاح می‌کنیم. این کارخانه را می‌توان یکی از بزرگترین کارخانه‌های سطح منطقه دانست.

وی بیان کرد: سال ۹۸ سالی سخت اما پر افتخار بود. اولین تصمیمی که اخذ شد حمایت از تولید داخل بود. همچنین سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز داروی کشور صرفه جویی کنیم.

نمکی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سیلاب‌های سهمگینی داشتیم، طرح غربالگری فشار خون را اجرا کردیم و از طرفی بحث کرونا و آنفولانزا را داشتیم، برآورد می‌کردیم که ۵۰ درصد نیازمندی ما به ارز دارو بیشتر می‌شود. درحالی که توانستیم ۲۰ درصد کمتر برای دارو و ارز هزینه کنیم. البته این اقدام نه با فشار بانک مرکزی بلکه داوطلبانه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز