خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور مطرح کرد:

"تشویق به ازدواج و فرزندآوری" برای رسیدن به جمعیت مطلوب

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۸۲

وزیر کشور اولویت‌های رسیدن به جمعیت متناسب در کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه یکصدو سی و  یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع شورای اجتماعی کشور در این جلسه درخصوص جمعیت بود. موضوعی که مقام معظم رهبری اخیرا برای چندمین بار درباره آن و نسبت به روند باروری جمعیت و ساختار سنی و ترکیب و رشد جمعیت اظهار نگرانی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص این موضوع چندسال قبل هم بحث شده بود، ادامه داد:  گزارش ارزیابی عملکرد دستگاهها در این زمینه ارائه شد که متاسفانه ارزیابی هایی که ارایه شده نشان از تلاش و کوشش متناسب با برنامه ای که تدوین شده بود، نداشته است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ثبت احوال در این جلسه گزارشی از روندها را ارائه داد، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و پیشنهادات خوبی نیز داشت. وزارت بهداشت و وزارت ورزش نیز اقدامات انجام شده در این خصوص و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد کارگروهی در این زمینه تشکیل شود و برنامه جامع تقسیم کار ملی نسبت به این موضوع با تعیین دستگاه متولی و دستگاههای همکار و معین مشخص شود.

وی ادامه داد: همه سیاستهای ۱۴ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری و روشهای تشویقی و سیاستهای اعمالی و اجرایی در این کارگروه با زمان بندی دقیق  مشخص می شود تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: اولویت هایی که در این جلسه مطرح شد بحث فرزندآوری، تقویت و تشویق فرزندآوری، تشویق ازدواج، جلوگیری از طلاق، درمان ناباروری و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. این موضوع باید در یک بستر پذیرش عمومی حتما شکل بگیرد تا بتوانیم مانند همیشه مردم را در کنار خودمان داشته باشیم.

وزیرکشور تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری دقیق این موضوع از طریق کارگروهی که تشکیل شد و ارایه گزارش های سه ماهه در شورای اجتماعی بتوانیم این دغدغه مقام معظم رهبری را رفع کنیم و جمعیت مطلوب و متناسبی را برای دراز مدت در ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز