خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تجمع مقابل مجلس مطرح شد؛

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی طبق قانون باید آزمون ورودی بدهند/ قبولی در صورت کسب ۵۰ درصد نمره

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۷۴

معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی به تجمع امروز آموزش‌دهندگان این نهضت در مقابل مجلس واکنش نشان داد.

«پرویز کوثری» معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تجمع آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس گفت: آموزش‌دهندگان به شکل مستقیم با آموزش و پرورش کار نمی‌کنند و زیر نظر شهرستان‌های استان‌ها فعالیت دارند که البته آن هم به شکل مستقیم نیست و به صورت غیرمستقیم و با واسطه است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که هیچ تعهدی در ارتباط با آموزش‌دهندگان در موضوع استخدام وجود ندارد، کما اینکه سایر موسسات و شرکت‌هایی که در کل کشور کار می‌کنند نیروی انسانی را به کار می‌گیرند، اما هیچ تعهد استخدامی،‌ مترتب آنها نیست و این قاعده نسبت به آموزش دهندگان نیز وجود دارد.

کوثری گفت: در سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی طرحی را ارائه کرد که آموزش‌دهندگان نیز مانند دیگر افراد فعال در آموزش و پرورش باشند، یا حتی بتوان یک قدم برای حل مشکل آنها برداشت. در نهایت یک قانون برای این دسته از افراد مصوب شد که شامل کسانی می‌شود که پیش از سال ۹۲ سابقه سوادآموزی در نهضت را داشته و هر کسی به دو نفر یا بیشتر آموزش داده است.

معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی در تشریح این قانون گفت: اگر آموزش و پرورش در هر نقطه از کشور نیاز به حق‌التدریسی دارد، می‌تواند از وجود این افراد به عنوان حق‌التدریس و بدون تعهد استخدام استفاده کند.

وی توضیح داد: این قانون چهار گروه را مشخص کرده است؛ سه گروه اول کسانی هستند که می‌توانند بر اساس درخواست نیرو توسط اداره استخدامی به آموزش و پرورش، وارد دانشگاه فرهنگیان شوند، آموزش ببینند و سپس آزمون بدهند. اگر این افراد در آزمون قبول شدند به استخدام در می‌آیند، اما گروه چهارم آموزش‌دهندگانی هستند که باید دو آزمون بدهند و اگر در اولین آزمون قبول شدند، تازه می‌توانند وارد دانشگاه‌ فرهنگیان شوند و سپس آزمون بعدی را بدهند.

کوثری گفت: اعتراض افرادی که مقابل مجلس تجمع کردند، در همین خصوص است. آنها معترض هستند که چرا مجلس گفته آن سه گروه نیازی نیست آزمون اولیه را بدهند و اینها که گروه چهارم هستند، باید حتما در آزمون ورودی شرکت کنند.

 وی افزود: نکته دوم این است که در این قانون آمده است؛ اگر در گروه چهارم،‌ فردی در آزمون ورودی اولیه قبول نشود به طور کل حذف خواهد شد. از این رو آموزش دهندگانی که معترض هستند، نگرانی‌شان این است که در صورت عدم قبولی، حتی حق‌التدریس را از دست خواهند داد.

معاون توسعه و مدیریت پیشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تجدید نظر در این زمینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: احتمال آن ضعیف است، آموزش و پرورش اعلام کرده هر کسی بتواند تنها ۵۰ درصد نمره را کسب کند، قبول است. این یک نکته قوت است یعنی اگر کسی نصف نمره را کسب کند، در آزمون قبول می‌شود. به نظر من کسی که نمی‌تواند ۵۰ درصد نمره را کسب کند، شاید نتواند معلم مناسبی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز