خبرگزاری کار ایران

تاکید بر لزوم اراده جدی مدیریت شهری در شتاب بخشیدن به اولویت‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۳۶۴

رییس شورای شهر تهران از مدیریت شهری درخواست کرد در سال باقیمانده از دوره پنجم مدیریت شهری به فعالیت های اولویت محور شتاب دهد و گفت: هنر وجسارت مدیران باید به اندازه‌ای باشد که با ریسک‌پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویت‌ها، فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران از شهرداری تهران بابت افتتاح بوستان ۰۶ تشکر کرد و گفت: لازم است درمورد برنامه اولویت محور و تحقق پذیر که به تصویب اعضای شورای شهر رسید و با استقبال شهرداری و آقای حناچی قرار گرفت، تاکید مجدد کنم. چرا که در سال ۹۹ باید انتظار میوه‌چینی از برنامه‌هایی که در شورای پنجم به تصیوب رسید را داشته باشیم و شهروندان دستاوردهای خود را مشاهده کنند.

او ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در این دوره در فرایند توسعه شهر ایجاد شد، که تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی کشور، از مهمترین آنها محسوب می‌شدند، انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده است و به همین دلیل برنامه اولویت‌محور تحقق‌پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال جناب آقای حناچی و همکاران ایشان مواجه شد.

هاشمی با بیان اینکه در باقیمانده سال، بنظر فرصت و منابع برای اجرای همه طرحها وجود نداشته باشد، تصریح کرد: اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق عمل کند، می‌تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ابتدا نوسازی وتوسعه ناوگان حمل ونقل عمومی از طریق تامین اتوبوس و واگن مترو باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در پاییز و با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد رشد سفر هستیم و باید با توسعه ناوگان از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند.

هاشمی ادامه داد: اولویت دیگر، فعالیت مجدد در حوزه ساخت مترو است که با توجه به رکود سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، عملیات احداث خطوط 8 تا 11 باید بسرعت آغاز گردد.

رئیس شورای شهر گفت: در حوزه پسماند ومحیط زیست باید اجرای طرح جامع پسماند آغاز شود و شرایط غیربهداشتی جمع آوری ودفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار ساماندهی گردد.

هاشمی گفت: در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده و مسکونی با تعریف پهنه T، بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل ونقل عمومی انجام شده و هم ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود، هم ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد و هم منابع برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی تامین گردد و نوسازی بافتهای فرسوده و ناپایدار هم در این مناطق تسریع و شتاب گیرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های مدیریت شهری شتاب گیرد، تصریح کرد: البته طبیعی است که بورکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاههای مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورایعالی شهرسازی و وزارتخانه‌های مرتبط ممکن است در برابر ایجاد شتاب در تحقق اولویت‌ها، مقاومت کنند اما هنر و جسارت مدیران باید به اندازه‌ای باشد که با ریسک پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویتها فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز