خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۱۰۴

شهردار تهران گفت: به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت محقق خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری با حضور جمعی از مدیران شهری و فرماندهان ارتش برگزار شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در افتتاحیه این مراسم گفت: این اقدام با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم شد، گفت: در این برنامه این مجموعه به ایستگاه مترو در اتوبان شهید صیاد شیرازی متصل خواهد شد و با اتصال به شبکه حمل و نقل عمومی عدالت اجتماعی برقرار خواهد شد.

شهردار تهران گفت: امیدوارم به زودی درباره پادگان جی نیز به این توافق برسیم.

حناچی افزود: تهران را در طول تاریخ به سه نکته آن می شناختند؛ ارتفاعات البرز، 240 میلیون متر مکعب آب که از دامنه های البرز جاری بود و همچنین به چنارستان های وسیع آن. چنار امام زاده یحیی (ع) یکی از آن چنارهاست. این مکان هم که در آن قرار داریم، یکی از باغ های باقیمانده در تهران است که به باغ سلطنت آباد معروف بود.

حنلچی با بیان اینکه این پادگان در پهلوی اول شکل گرفت و یکی از قدیمی ترین برگ های شناسنامه ارتش است افزود: شاید اینجا با ارزش ترین پادگانی است که به جهت وسعت و ارزش در کشور داریم، بنابراین اتفاقی که امروز می افتد از این جهت بسیار اهمیت دارد.

او ادامه داد: این پروژه به نفع شهروندان است و اگر پروژه ای را سیاستگذاران و سرمایه گذاران انجام دهند و نفع مردم را نبینند آن پروژه تبدیل به ناهنجاری می شود.

حناچی با تشکر از ارتش برای همراهی با مردم گفت: قبلا انتقال پادگان های 07 خرم آباد، پادگان ارومیه و غیره را مشاهده کردیم که در سراسر کشور با بزرگواری و مذاکره به نتیجه رسید و این مسیر ادامه خواهد یافت.

شهردار تهران درخصوص 30 درصد سطح اشغال در محوطه این پادگان گفت: سی درصد سطح اشغال طبق توافق به دلیل وجود درختان کهنسال از سی درصد کمتر خواهد بود و سطح اشغال اختصاص داده شده خیلی کمتر از چیزی است که گفته می شود.

حناچی ادامه داد: در بخش هفتاد درصدی هم با مرمت ساختمان های قدیمی از حداکثر ساختمان های موجود استفاده می شود تا احداث جدیدی نداشته باشیم. شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با حضور معماران و هنرمندان با ایجاد خلاقیت اینجا مثل مثل تپه های عباس آباد به مکانی برای گردشگری تبدیل شود.

او افزود: تلاش می کنیم نگاه مان را عوض کنیم و به جای بارگذاری سنگین با اقتصاد مبتنی بر فرهنگ این زمینه را برای مردم فراهم کنیم که نفع این فضای فیزیکی به همه برسد و خوب است دوستان بدانند بارگذاری در این فضا به 630 هزار متر مربع کاهش یافته و این با همکاری ارتش و نظرات کارشناسی ماده 5 و کمیته دبیرخانه شورا عالی بوده است. اتصال این مجموعه به مترو در مجاورت مترو صیاد ایجاد می شود.

حناچی ابراز امیدواری کرد که شهرداری با ارتش برای باز شدن پادگان جی در منطقه سیزده به توافق برسد و گفت: به زودی آرزوی شهید ستاری را در ایجاد موزه پرواز در بوستان ولایت محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز