خبرگزاری کار ایران

کرونا به شهرداری‌ها بیش از هزار میلیارد تومان خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۲۶

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، میزان اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها برای جبران زیان‌ها و هزینه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهرداری‌ها را بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از برآورد هزینه‌ها و زیان‌های ناشی از ویروس کرونا به شهرداری‌ها خبر داد و این رقم را چیزی در حدود بیش از یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته وی، پس از انتشار ویروس کرونا و با برآوردهای اولیه در گام نخست برای جبران بخشی از هزینه‌های شهرداری‌ها ناشی از اقدامات صورت گرفته و کاهش درآمدها، اعتباری نزدیک به بیش از یک هزار میلیارد تومان بابت تاثیرات این بیماری در عرصه مدیریت شهری به شهرداری‌ها برآورد و به مبادی ذیربط اعلام شد.

معاون عمرانی وزیر کشور، اضافه کرد: علاوه بر برآورد خسارت‌ها، فهرست آسیب دیدگان در مدیریت شهری برای اعطای کمک‌ها و بسته‌های حمایتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه سعی شد از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تلاش کرده تا اقدامات لازم از سوی بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری، با حمایت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و همکاری مستمر با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق بسیج منابع، امکانات و تجهیزات مدیریت شهری و روستایی را فراهم کند.

به گفته وی، برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا، تمام امکانات هزار و ۴۴۰ ایستگاه آتش نشانی شهری با حدود ۲۲ هزار نفر نیرو درشهرها و ۹۰۰ پایگاه آتش نشانی روستایی با هزار و ۲۰۰ نفرنیرو در روستاها با محوریت دهیاری‌ها به کار بسته شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فراهم کردن زمینه تامین مایحتاج عمومی و نیازهای شهروندان در یک هزار و ۵۰ میدان میوه و تره بار در شهرهای کشور را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این دوران عنوان کرد و گفت: این اقدامات همچنان با جدیت ادامه دارد.

جمالی‌نژاد همچنین بر لزوم اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه حمل و نقل عمومی شهری به خصوص اتوبوس‌ها،  تاکسی‌ها، قطار شهری و پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها تاکید کرد و توضیح داد: ضدعفونی روزانه ۷۱ پایانه مسافربری تحت مدیریت شهرداری‌های کشور، ۳۲۰ هزار خودرو ناوگان تاکسیرانی شهری، ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس های درونشهری، یک هزار و ۸۸۵ دستگاه واگن قطار شهری فعال و  ۲۱۵ ایستگاه قطارشهری، که بخش بزرگی از آن در پایتخت است، در حال انجام است.

براساس گزارش سایت شهر، معاون وزیر کشور اظهار کرد: شهرداری‌ها بویژه در بخش‌های آرامستان‌ها، مدیریت پسماندها، آتش نشانی و میادین میوه و تره بار؛ همپای مجموعه درمانی در صف نخست خدمت رسانی در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در کشور قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز