خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش آموزش و پروش:

دانش‌آموزام ملزم به استفاده از ماسک هستند/ افزایش ۵۹ درصدی حوزه‌های امتحانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۴۹

رئیس مرکز سنجش آموزش و پروش با اشاره به افزایش ۵۹ درصدی حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم گفت: فاصله صندلی‌ها نیز بین ۱.۸ تا دو متر تعیین شده است تا دانش‌آموزان با امنیت خاطر به سوالات پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پروش در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم گفت: امتحانات پایه دوازدهم در ۶۸۷۰ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کلید خورد که تا تاریخ ۱۷ تیرماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کشور دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه در روزهای زوج و یک گروه در روزهای فرد حضور یابند تا از ازدحام دانش آموزان در مبادی ورودی و خروجی پیشگیری شود.

ساکی به افزایش حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: تعداد حوزه ها نسبت به سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است و فاصله صندلی‌ها بین ۱.۸ دهم تا دو متر تعیین شده است تا دانش آموزان با امنیت خاطر به سوالات پاسخ دهند.

او ادامه داد: از مبادی ورودی حوزه های امتحانی پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار داده شده است و از زمان ورود دانش آموز مراقبان بهداشت طریق تب سنج سلامتی افراد را کنترل می‌کنند و اقلام بهداشتی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند، گفت: برای ده درصد شرکت کنندگانی که ممکن است از ماسک برخوردار نباشند پیش‌بینی عرضه ماسک را کرده‌ایم.

ساکی ادامه داد: تمامی سطوحی که دانش آموزان با آنها ارتباط دارند از راه پله گرفته تا دستگیره و درها و هرجایی که دانش آموز با آن در ارتباط باشد، ضدعفونی و گندزدایی شده است.

او با تاکید بر اینکه از ازدحام دانش آموزان در جلوی درب سالن، در حین خروج و در محوطه مدرسه جلوگیری به عمل می آید، اظهار داشت: به دانش آموزان هشدار دادیم از به همراه داشتن موبایل و کیف خودداری کنند. همچنین برگه حضور و غیابی که در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود انفرادی است.

ساکی از اولیا دانش آموزان خواهش کرد به فرزندان خود توصیه کنند از آوردن کیف و موبایل خودداری کنند. او گفت: دانش آموزان حتما لوازم شخصی به همراه داشته باشند و رعایت بهداشت فردی توسط خود دانش آموزان مدنظر باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا همه امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود؟ گفت: پایه دوازدهم پیش دانشگاهی و سوم متوسطه که از سال قبل باقی مانده حضوری است. در پایه نهم نیز امتحانات حضوری است اما نه به صورت هماهنگ و زمان طراحی سوال و امتحان در اختیار مدرسه است و در باقی پایه ها امتحانات غیرحضوری برگزار می‌شود.

ساکی در پاسخ به این سوال که برای  نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی چه برنامه‌ای درنظر گرفته شده است؟ گفت: براساس این پروتکل مجری و ناظر مجری که رئیس حوزه است مشخص شده است. نماینده ستاد ملی مدیریت کرونا در منطقه نیز مشخص است و به حوزه ها سرکشی می کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی براینکه خانواده‌ها چگونه می‌توانند اعتراض خود را گزارش کنند، گفت: خانواد‌ه ها از طریق سایت مرکز سنجش می توانند پیام خود را منتقل کنند و ما به سرعت حوزه مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهیم.

ساکی درباره جزئیات محتوای سوالات و چگونگی بررسی کیفیت تدریس غیرحضوری گفت: برای پایه دوازدهم که از امروز آزمون ملی آن شروع شده است امتحانات از مقداری که دانش آموزان به صورت حضوری قبل از شیوع کرونا آموزش دیده اند ۸۰ درصد سوالات طراحی شده است و برای ۲۰ درصدی که به صورت غیرحضوری ارائه شده، ۴ نمره پیش بینی شده است که دانش آموزان به صورت اختیاری سوالات این قسمت را انتخاب و به آن پاسخ می دهند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی از اقداماتی که تاکنون انجام شده مثبت است  افزود: اما اثرگذاری  قطعی و نهایی آن را باید بعد از برگزاری امتحانات و به دست آمدن نتایج مشخص کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز