خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند/ کشف دارو از فرآیند سنگین پلاسمادرمانی بهتر است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۳۳

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی‌ها نشان داده است که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و در خطر ابتلا قرار دارند.

«رضا ملک‌زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تست‌های آنتی‌بادی برای ویروس کووید ۱۹ گفت: این تست تشخیصی به ویژه برای افرادی که با مبتلایان قطعی تماس داشته‌اند، کارآمد است. تست‌های سرولوژی که در ایران موجود است و همچنین تست‌های سرولوژی که در دنیا تولید می‌شود، بیش از ۹۰ درصد قطعیت در تشخیص دارد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز برای تشخیص افرادی که مواجهه با مبتلایان داشته‌اند، تست سرولوژی انجام می‌شود و خوشبختانه امکان تولید آن را در ایران داریم.

ملک‌زاده بیان کرد: با استفاده از این تست‌ها،  یک بررسی کلی در سطح کشور انجام دادیم که نشان داد، در بسیاری از شهرهای ما، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز مبتلا به ویروس نشده‌اند. بنابراین اینکه ما بر استفاده از ماسک و  رعایت توصیه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید داریم، به این دلیل است که زمینه ابتلای افراد به این ویروس وجود دارد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص درمان کرونا از طریق تزریق پلاسما و مراحل بررسی آن در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: پلاسما درمانی جزو درمان‌هایی موثر است. این شیوه درمانی در کمیته علمی بررسی شده است و مجوز تحقیقات آن را از سوی کمیته علمی صادر کرده‌ایم. این روش درمانی در کشور بر بیش از ۲۰۰ نفر اعمال شده است و نتیجه‌ای که حاصل شده‌، مثبت است؛ علاوه بر اینکه در سطح بین‌المللی هم  درمانی موثر شناخته می‌شود. 

وی افزود: منتهی یک نکته خیلی مهم وجود دارد، ما باید پلاسما را زمانی از بهبودیافتگان اخذ کنیم که کاملا بهبود پیدا کرده باشد، به علاوه تزریق پلاسما و هر نوع مشتقات خونی باید با احتیاط انجام شود، زیرا با انتقال پلاسما یا انتقال هر فراورده‌خونی دیگر، این امکان وجود دارد، که بیماری‌‌های دیگر به گیرنده فرآورده خونی منتقل شود. 

ملک‌زاده گفت: اگر بتوانیم، قرص یا سرمی برای درمان قطعی کووید ۱۹ پیداکنیم، به مراتب بهتر از این است، که از پروسه سنگینی مانند پلاسما درمانی استفاده کنیم، اما از آنجا که هیچ درمان جایگزینی نداریم، برای برخی بیماران که وضعیت خیلی بدی دارند، از این درمان استفاده می‌کنیم. 

وی افزود: اینکه می‌گوییم ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم هنوز مبتلا نشده‌اند، به این معناست که امکان ابتلای آنها وجود دارد، البته این موضوع مربوط به کسانی نیست که مبتلای بدون علامت حساب می‌شوند. ۵ درصد افرادی که مبتلا می‌شوند، هیچ علامتی ندارند و آن ۸۰ درصد افراد مذکور هیچ پادتنی برای مقابله با  ویروس ندارند و تنها آن ۲۰ درصدی که مبتلا شده‌اند، چه با علامت و چه بی‌علامت ایمنی دارند و باقی افراد در معرض ابتلا هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز