خبرگزاری کار ایران

رازقی:

اعلام جزییات ثبت‌نام در مدارس شاهد و ایثارگران/ ضرورت استانداردسازی مدارس شاهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۱۰

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران گفت: استاندارد سازی مدارس شاهد یکی از موضوعاتی است که به عنوان استراتژی دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با موضوع "شرایط ثبت نام دانش آموزان شاهد در سامانه سجا" صبح امروز برگزار شد.

رزاقی در این نشست بیان کرد: اداره کل شاهد و ایثارگران در ساختار وزارت اموزش و پرورش جز آن عده از حوزه‌هایی است که زیر نظر مستقیم وزیر فعالیت می‌کند. در واقع یک ساختار حوزه‌ای است که مستقل از سایر حوزه‌ها عمل می‌کند اما برای ادامه فعالیت‌ها تابع ساختاری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان طرح شاهد تنظیم کرده است.

وی درباره ابعاد مختلف این طرح گفت: این ساختار در قالب سه شورا تشکیل شده است، در ساختار اولیه شورا از رییس بنیاد شهید، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید، به همراه وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارشاد، وزیر بهداشت و رییس دانشگاه آزاد در آن حضور دارند.

وی در ادامه افزود: دومین شورا، شورای ستاد برنامه ریزی که اعضای آن معاونین همه وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها هستند. سومین شورا، شورای مرکزی شاهد است که اعضای آن معاونین وزیر به علاوه مدیر کل شاهد و ایثارگران است.

رزاقی گفت: ماموریت اداره کل شاهد و ایثارگران در حوزه آموزشی و پرورشی سه مورد است،  اول رسیدگی به ارتقاء دانش آموزان شاهد و ایثارگر در طرح پراکنده است، ماموریت دوم ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت بوده و سومین ماموریت پیگیری و رسیدگی مسایل حقوقی و مشکلات همکاران ایثارگر است. همه این فعالیت‌ها در چارچوب دستور العمل است.

 مدیر کل امور شاهد و ایثارگران گفت: آنچه که ما به عنوان استراتژی دنبال می‌کنیم به یکی از وظایفی بر می‌گردد که بحث استانداردسازی مدارس شاهد است. ما پیگیر بودیم که مدارس شاهد را به شکل گیری سبک منسجم پیش ببریم یعنی یک چارچوب را برای مدارس شاهد در نظر بگیریم که قابل انعطاف باشد.

رازقی خاطرنشان کرد: مدارس شاهد علاوه بر ساعات رسمی، دارای ساعت‌هایی برای دروس مکمل و پیش نیاز است که با نگاه کیفیت بخشی پیش می‌رود. ما بنا داریم استانداردسازی را از درون مدرسه پیش ببریم.

 مدارس شاهد مانند سایر مدارس دیگر موظف به دنبال کردن قوانین هستند. حتی در بحث تفویض اختیار به مدارس، مدارس شاهد جدی‌تر عمل کردند. ما سعی مان را بر این گذاشتیم که سند تحول بنیادین در این مدارس به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان مدارس شاهد فرقی با سایر دانش‌آموزان ندارند و صرفا به خاطر امتیازات ایثارگری در این مدارس ثبت نام می‌شوند. ما در سراسر کشور هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد و ایثارگر داریم که یک ظرفیت هستند. طبق دستور شواری عالی انقلاب فرهنگی کار مدارس شاهد همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نظام نامه تحت عنوان شناسنامه فعالیت آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس شاهد ایجاد شد و مدارس شاهد تابع قوانین و مقرراتی هستند که تمام مدارس موظف به اجرای آن هستند. ما مصوبه آخرین تعییرات ثبت نام را از شورای مرکزی شاهد گرفتیم.

 مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در توضیح ثبت نام دانش آموزان در مداس شاهد گفت: ثبت نام اول ابتدایی، هفتم و دهم در سامانه سجا آغاز خواهد شد  و البته از اول  خرداد ثبت نام پایه اول ابتدایی شروع شد که ۲۰ خرداد تمدید شده است. ثبت نام پایه هفتم از اول تیر تا ۱۴ تیر خواهد بود و پایه دهم از نیز ۵ تا ۲۱ تیر می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

زراقی در ادامه بیان کرد:  بحث گسترش مدارس شاهد در دستور کار ما نیست، بلکه بنا داریم همین تعداد را با کیفیت تر از پیش مدیریت کنیم. مدارس شاهد می‌تواند در رویکرد تعلیم و تربیتی الگو  باشد.

وی بیان کرد: ما هزار و ۳۵۰ مدرسه  داریم که ۳۹۱ هزار و ۸۱۳ دانش آموز در طول سال تحصیلی جاری در این مدارس مشغول تحصیل بودند.

رزاقی گفت: وقتی مدارس نمونه دولتی مطرح شد استقبال از مدارس شاهد بیشتر شد و پیش‌بینی می‌کنیم که افزارش آمار داشته باشیم. البته بنا داریم که ثبت نام در مقطع ابتدایی را محدودتر کنیم.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران درباره میزان شهریه ثبت نام در این مدارس گفت: شهریه ثبت نام در ستاد مرکزی شاهد مصوب می‌شود. ما امسال یک افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم. میزان شهریه برای مقطع ابتدایی از ۴۵۰ تا ۹۲۰ هزار تومان، متوسطه اول از ۵۳۰ تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و در متوسطه دوم از ۷۴۹ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره آمار ایثارگران در آموزش و پرورش گفت: ما حدود ۵ هزار شهید معلم، ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، ۲۵ هزار جانباز از صفر درصد تا ۷۰ درصد، ۵ هزار آزاده و ۷۱ هزار رزمنده داریم. آمار بستگان شهدای شاغل در آموزش و پرورش ۳۶ هزار نفرند و کل جامعه ایثارگران بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر هستند.

اعلام جزییات ثبت‌نام در مدارس شاهد و ایثارگران/ ضرورت استانداردسازی مدارس شاهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز