خبرگزاری کار ایران

پیام کلانتری به مناسبت هفته بزرگداشت محیط زیست؛

مهار کانون‌های گرد و غبار در کشور تا ۳ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۵۴۷

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از تخصیص منابع آبی به ۳۸ تالاب در دولت های ۱۱ و دوازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، در پیامی به مناسبت ( هفته بزرگداشت محیط زیست)، این مناسبت را  به تمام دوستاران محیط زیست در کشور و مردم ایران تبریک گفت. کلانتری در ایم پیام تاکید کرد که حفظ حقوق نسل های آینده از فاکتورهای اصلی توسعه پایدار است.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان حفاظت از محیط زیست

 متن این پیام به شرح ذیل است؛

امروز محیط زیست، در عرصه جهانی از مشکلات عدیده ای رنج می برد. بزرگترین این مشکلات گرم شدن کره زمین است. این اتفاق حیات  گونه های جانوری ، دریایی و گیاهی را تهدید می کند. این اتفاق، سبب فرسایش های ژنتیکی، خاکی و آبی در جهان است.

خوشبختانه، در این چند ساله ی دولت یازدهم و دوازدهم، اهمیت نسبتا خوبی به محیط زیست داده است. اولین مصوبه در دولت دوازدهم، تخصیص منابع آبی به تالاب های کشور بود. در حالی که هرگز تخصیص منابع آبی برای تالاب ها را به رسمیت نشناخته بودیم. قبل از تخصیص توزیع عادلانه آب در اسفند ماه سال ۱۳۶۱، وزارت نیرو خود را ملزم نمی دانست تا به تالاب های کشور آب اختصاص دهد. و اما امروز ما، برای ۳۸ تالاب آب تخصیص داده ایم. همچنین برای ۳۴ تالاب دیگر، تا پایان سال آب تخصیص خواهیم داد. برای تالاب های اندکی که باقی می مانند،  سال آتی برنامه ریزی می شود.

در این مدت تمام مناطقی که منشا ایجاد گرد و غبار در کشور بودند، شناسائی شدند. ما حدود ۳۳  ملیون هکتار از عراضی ۱۶۴ ملیون هکتاری کشور را منشا خیزش غبار تشخیص گذاشتیم. مبارزه برای مهار این منشاتِ گرد و غبار شروع شده است. طی ۳ سال گذشته از منبع صندوق توسعه، بالغ بر ۳۰۰ ملیون دلار ارز برای این مهار این غبار و گرد تخصیص داده شده است. بنابر اقدامات انجام شده، می توانیم مدعی باشیم که بالغ بر ۶۰ درصد منشاتِ داخلی غبار را کنترل کرده ایم. ان شالله و باید، طی سه سال اینده باقی مناطقی که منشا غبار در کشور هستند، مهار می شوند.  یکی از فاکتورهای توسعه پایدار حفظ حقوق نسل های بعد است.

دکتر عیسی کلانتری

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز