خبرگزاری کار ایران

انواع درمان ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه درمانی نیروهای مسلح قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۱۷۵

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از ارائه بسته خدمات درمان نازایی با هدف حمایت از زوج‌های نابارور در جهت افزایش رضایتمندی جامعه هدف خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر نوروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در سال‌های اخیر مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: امروزه برای درمان ناباروری (بسته به علت نازایی در زوجین) از تکنیک‌های نوین و متنوعی با صرف هزینه‌های بسیار زیاد، استفاده می‌شود که سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با هدف حمایت از زوج های نابارور در نیروهای مسلح و افزایش رضایتمندی جامعه هدف، این روش‌های جدید را در تعهدات اخیر خود قرار داده است.

وی با اشاره به دستورالعمل ضوابط خدمات نازایی که از ابتدای خردادماه سال جاری اجرایی شده است، اظهارکرد: هزینه خدمات کمک باروری برای همه بیمه شدگان اناث متأهل کمتر از ۴۵ سال(به جز همسران کارکنان وظیفه و نامادری) برای ۲ فرزند، تحت پوشش سازمان قرار گرفته است و فرانشیز این خدمات در تمامی این موارد صفر است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه این تعهد در هیچ یک از سازمان‌های بیمه پایه انجام نمی‌شود، گفت: طبق تعهد جدید سازمان، روش میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI) دو بار در هر سال، لقاح خارج از رحم (IVF) دو بار در هر سال، انتقال جنین به داخل رحم دو بار در سال، تلقیح درون رحمی(IUI) سه بار در هر سال، و انتقال جنین یا تخمک به داخل لوله رحم(ZIFT) یک بار در طول عمر، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع،نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر تعهد تمامی داروهای مورد نیاز جهت درمان نازایی، تمامی هزینه‌های تشخیصی– درمانی مرتبط موجود در پرونده مانند سونوگرافی، آزمایشات، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، سی تی اسکن و هیستروسالپنگوگرافی، برای کلیه بیمه‌شدگان برابر ضوابط و مقرارت جاری سازمان، قابل محاسبه و پرداخت است.

ناباروری از منظر پزشکی اختلالی پیچیده است که روند درمانی یک زوج نابارور از بررسی اولیه آغاز و تا اتمام اقدامات تشخیصی و پاراکلینکی ادامه می یابد. این روند نیاز به مراجعات مکرر و افزایش هزینه‌های درمانی دارد و پرداخت این هزینه‌ها برای زوجین غیرممکن یا به‌سختی امکان پذیر است. از طرفی در صورت عدم درمان و حصول نتیجه می تواند به یک معضل تبدیل شود و نهاد مستحکم خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز