خبرگزاری کار ایران

مشکلات گوارشی از علائم جدید بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۹۲

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کرونا بیماری هزار چهره ای است که ممکن است با علائم متفاوت بروز کند،گفت:مراجعان با تنوع علائم بالینی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ بیمار به عنوان موارد جدید کرونا در بخش های عادی بستری شدند که این آمار ۱.۵  درصد نسبت به روز قبل افزایش داشته است.

 وی همچنین از بستری شدن ۷۳ بیمار نیز در بخش ویژه و ترخیص ۲۴۳ بیمار از مراکز درمانی استان تهران خبر داد و افزود: سهم بیماران بستری از کسانی که به بخش های بهداشتی و درمانی تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کردند، حدود ۵ درصد است که تفاوت چشمگیری نسبت به روزهای قبل نداشته است، پیش بینی می شود در روزهای تعطیل تعداد مراجعین کاهش پیدا می کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: نکته بسیار مهم تنوع علائم بالینی در مراجعین به بخش های بهداشتی و درمانی است، چراکه علاوه بر علائم ثابت سرفه، تنگی نفس، لرز و مشکلات تنفسی، علائم جدیدی از جمله مشکلات گوارشی نیز دیده می شود.

وی افزود: همچنین در میان افراد مسن علائمی از قبیل بی حالی، احساس ضعف و خستگی، تغییر خلق و کاهش تمرکز بروز کرده که این موارد به مرور زمان در زمره علائم کرونا قرار گرفته است.

 زالی تصریح کرد: همانطور که بارها اعلام شد، بیماری کرونا یک بیماری هزار چهره است و ممکن است با علائم متفاوتی بروز کند.

فرمانده ستاد مقابله  با کرونا متذکر شد: در زمان اپیدمی هر بیماری که به ما مراجعه می کند و گمان می رود مشکل او با بیماری شایع اپیدمی در تطابق است، باید بررسی های لازم صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز