خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش ماموریت مهم حاکمیتی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۴۳

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش ماموریت مهم حاکمیتی است، گفت: آینده جامعه به وسیله آموزش و پرورش شکل می‌گیرد بنابراین مهم است که چه کسانی درگیر ساختن این آینده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) در نشستی با گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نغمه‌های خوبی که امروز از جهادگران مدرسه‌ساز شنیده می‌شود حاصل تلاش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است و ان‌شاءالله این کشور بیش از پیش راه استقلال و پیشرفت را طی کند.

وی با توجه به اینکه کشور نیاز به ساخت مدرسه برای رسیدن به استانداردهای لازم را دارد، گفت: ۱۲ درصد مدارس باید تخریب و از نو ساخته شود و ۱۸ درصد مدارس باید مقاوم‌سازی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر توزیع جمعیت در کشور باعث شده است که برخی مدارس در برخی مناطق بلا استفاده شود و به مدارس دیگری در شهرها و حاشیه شهرها نیاز پیدا کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ما مسئول تربیت هستیم و مدرسه را برای تربیت می‌سازیم و اقدام جهادگران گامِ مهم تربیتی است. ما ارزش و اعتباری که برای کار شما قائل هستیم بیش از کلاس و مدرسه‌‌ای است که ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی فرهنگ مهمی است که کشور ما به آن نیازمند است، ادامه داد: دستاوردهای مهم جامعه مرهون روحیه جهادی و تلاش، کوشش خستگی ناپذیر و اهتمام مردم است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به جهادگران تصریح کرد: اینجا خانه خودتان است. آموزش وپرورش افتخار می‌کند جایگاهی باشد که رو ح و انگیزه جهادی در آن گسترش پیدا کند. تلاش می‌کنیم در بخش سازمان نوسازی بخشی را فعال کرده و در راس آن یک فرد جهادی قرار دهیم تا زمینه‌های کار مشترک با جهادگران را بررسی کنیم، هدف ما یکی است، برای هدف واحد می‌توانیم راه‌های مطمئن‌تری را پیدا کنیم، همچنین می‌توانیم اگر کاستی‌هایی در روابط وجود دارد، حل و فصل کنیم و اقدامات بهتری را انجام دهیم.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش ماموریت مهم حاکمیتی است، آینده جامعه به وسیله آموزش و پرورش شکل می‌گیرد بنابراین مهم است که چه کسانی درگیر ساختن این آینده هستند. کسانی باید درگیر ساختن آینده این سرزمین باشند که دل در گروی تعلق به اسلام، ایران و انقلاب اسلامی داشته و با تمام وجود و جدیت حاضر به فعالیت در این مسیر باشند.

حاجی میرزایی با اشاره به رونمایی و اجرای طرح آجر به آجر، اظهار کرد: امسال این طرح را اجرا کردیم تا هرکسی که با هر سرمایه‌ای مشتاق کار مدرسه‌سازی است وارد میدان عمل شود.

وی با بیان اینکه شرایط کرونا ما را وارد زیست بومی جدید کرد، گفت: در این شرایط آموزش را نمی‌توانستیم تعطیل کنیم و در ابتدای مسیر به پخش برنامه‌های آموزش دروس از طریق تلویزیون پرداختیم و بنا بر آمار صدا و سیما بیش از ۲۷ میلیون بار فایل‌های این برنامه‌های آموزشی دانلود شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۱۱ استان معلمان در مناطق روستایی با رعایت فاصله‌گذاری کلاس های درس را برپا کردند، گفت: این اقدامات نشان از روحیه جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش و معلمان است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا بر مدارس دنیا تحمیل کرد، تصریح کرد: در یک مسابقه هماهنگ با دنیا سرافراز بیرون آمدیم و می‌دانیم که هیچ برنامه‌ای جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اما ناچار به برگزاری دوره‌های مجازی بودیم ضمن آنکه در صدد احصای رفع کاستی‌های آن بودیم.

وی در پایان با تأکید بر نقش مهم و موثر معلم در آموزش و پرورش بیان کرد: به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تحت تأثیر سیاست‌های متعددی است و در سال‌های گذشته ۳۰ درصد نیروهایی که وارد آموزش و پرورش شدند تعادل جذب را به هم زدند و متناسب با تحصیلاتشان به خدمت گرفته نشدند.

شایان ذکر است، پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان گروه های جهادی به ارائه مسایل و پیشنهادهایی که در حوزه مدرسه سازی داشتند، پرداختند

وی خاطرنشان کرد: ما از همکاری با شما استقبال می‌کنیم و امیدواریم که اگر بار دیگر دور هم نشستیم زمینه‌های بهتر و مسیر هموارتری را برای کار و همکاری پیدا کرده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز