خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معلمان از بخش تدریس نشده کتب سوال امتحانی طرح نکنند/ "اعتراض به نمره" از طریق شورای مدرسه

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۹۴

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مرجع رسیدگی به اعتراض دانش‌آموز در رابطه با نمره‌ شورای مدرسه است و دانش‌آموزان از این طریق می‌تواند، پیگیری لازم را انجام دهند.

«عباس سلطانیان» مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سوالات امتحانی دانش‌آموزان و اینکه مقرر شده ۸۰ درصد آنها از مباحثی باشد که دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری پیش از بحران کرونا آموزش دیده‌اند، گفت: در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم معلم می‌تواند در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری کند، اما به صورت سراسری اعلام کردیم، در پایه دوازدهم، پاسخ‌دهی به ۸۰ درصد سوالات به صورت اجباری و پاسخ‌دهی به ۲۰ درصد سوالات به صورت اختیاری  باشد، البته برای هیچ پایه دیگر این موضوع را ابلاغ نکردیم، زیرا میزان تدریس در اختیار معلم است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که امسال ایجاد شده، ما نمی‌توانیم بگوییم به عنوان مثال سوالات امتحانی پایه هفتم هم از ۸۰ درصد محتوای تدریس شده و به شکل پاسخ دهی اجباری باشد، از همین رو تعیین آن را به عهده معلم گذاشتیم، چرا که شاید در یک مدرسه معلم ریاضی به شورای مدرسه اعلام کند، ۹۰ درصد کتاب را تدریس کرده و می‌خواهد از این بخش امتحان بگیرد و شورای مدرسه نیز آن را تایید کند یا شاید معلم دیگری بگوید تنها ۷۰ درصد تدریس کتاب را تدریس کرده است.

سلطانیان در واکنش به گلایه برخی دانش‌آموزان مبنی بر اینکه در امتحانات آنلاین سوالاتی خارج از محتوای درسی مطرح شده است، گفت: تشخیص معلم باید بر این باشد که وقتی مطلبی را آموزش نداده و تدریس لازم را نداشته است،‌ از آن بخش سوالی مطرح کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در بخشنامه بازگشایی مدارس اعلام کردیم، اگر احیانا دانش‌آموز یا خانواده‌ای نسبت به نمره‌ای که ارائه می‌شود، اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق شورای مدرسه آن را پیگیری کند، به تعبیر دیگر مرجع رسیدگی به اعتراض دانش‌آموز در رابطه با نمره‌ شورای مدرسه است و دانش‌آموز از این طریق می‌تواند، پیگیری لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از معلمان خیلی جلوتر از ادارات و وزارتخانه حرکت کردند و آموزش دادند که اتفاقا نمونه‌هایی از آنها در رسانه‌ها بازنشر شد.

سلطانیان درباره الزام حضور معلمان در مدرسه گفت: معلمان بر اساس ابلاغیه‌ای موظف بودند، در مدرسه حضور داشته باشند و گزارش‌هایی که از مدیران در سطح مناطق می‌گیریم، حاکی از این است که همکاران ما عاشقانه سر کارشان هستند. اگر دانش آموزی بخواهد برای رفع اشکال به مدرسه برود، معلمان باید پاسخگوی او باشد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: در صورت عدم رسیدگی معلمان به ایرادات و اشکالات دانش‌آموزان حتما با آنها برخورد می‌شود. ما یک میلیون پرسنل در آموزش و پرورش داریم و اگر چند نفر از معلمان برای حضور و رفع اشکال دانش‌آموزان به مدرسه ممانعت می‌کنند، نمی‌توان آن را به همه آموزش و پرورش تعمیم داد. باید در این رابطه بررسی شود تا طبق قوانین و ضوابط برخورد لازم را با آنها داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز